Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 9
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
NARUČENO 20 KOMADA

FOTO U Končaru rade punom parom na novim zagrebačkim tramvajima: Evo kako napreduju radovi

Ovo je budući zagrebački tramvaj, radi ga Končar i prva tri bit će isporučena iduće godine
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/36
23.04.2024.
u 14:28

Tramvaj se sastoji od dva zgloba, tri modula i četvero dvostrukih širokih vrata. Dugačak je 20,8 metara, a u njemu će se moći smjestiti 115 putnika uz 27 sjedećih mjesta.

Miris laka, teški čelični kosturi, kilometri kablova, ali i prepoznatljiva plava boja, izgled je to velikog pogona tvrtke Končar električna vozila u kojoj ovih dana svoje buduće konture dobiva novi zagrebački tramvaj. Nakon gotovo dva desetljeća zahuktala se proizvodnja i Zagreb će dobiti nove tramvaje. Trenutno se sklapaju prva tri od 20 naručenih primjeraka za metropolu.

Kako doznajemo, sve se odvija prema planu proizvodnje, a prototip bi u testnu vožnju ulicama grada mogao već na jesen, odnosno u listopadu, dok bi se prvi putnici mogli ukrcati na proljeće sljedeće godine.

Radove na 50 milijuna eura vrijednom projektu, većinski sufinanciranom iz europskih sredstava, točnije novcem iz Nacionalnog programa za oporavak i otpornost, obišli su danas gradonačelnik Tomislav Tomašević sa zamjenicima, direktor ZET-a Marko Bogdanović i direktor Končar električnih vozila Josip Ninić.

– Sjajan je ovo primjer suradnje i dobrih odnosa domaće industrije i lokalne zajednice. Tramvaj je visokosloženi proizvod i u cijelosti je razvijen hrvatskom pameću, a u realizaciji projekta odnosno njegovom sastavljanju sudjeluje čitav niz gospodarskih subjekata iz Hrvatske. Ovakvi projekti pomažu nam da zadržimo tehnološki korak, ali i mlade ljude te da razvijamo industriju – istaknuo je Ninić.

Iza šifre NT2400 što je ime novog tramvaja, krije se novi dizajn, ali i nova tehnologija. Iako će djelomično ličiti na 142 svoje starije braće NT2200 i 2300 koji već voze Zagrebom, 2400 donosi i neke novitete. Prije svega, bit će kraći i kompaktniji. Tramvaj se sastoji od dva zgloba, tri modula i četvero dvostrukih širokih vrata. Dugačak je 20,8 metara, a u njemu će se moći smjestiti 115 putnika uz 27 sjedećih mjesta.

VEZANI ČLANCI: 

– Novitet je i to što će imati ugrađene baterije koje će se, među ostalim, puniti i energijom nastalom iz kočenja, tako da u slučaju nestanka struje u mreži, tramvaj može autonomno voziti određenu dionicu. Također, ugrađena baterija će mu pomoći u tome da manje troši, posebice u vršnim opterećenjima – pojasnio je direktor Končar električnih vozila.

Za putnike će zanimljive biti USB utičnice za punjenje, ali i novi sustav displeja i najave stanica.

– Drago mi je da se u Zagrebu proizvodi tramvaj za Zagreb, a žao mi je što je bila prevelika vremenska rupa u obnovi voznog parka pa sad imamo loše stanje i činjenicu da su neki tramvaji na ulicama stariji od mene – rekao je Tomašević. Dodao je da stoga u svibnju planiraju raspisati natječaj za još 20 novih tramvaja, a do kraja godine za još 20, odnosno ukupno 60 novih vozila. Od tih 60, 40 će biti u kraćoj konfiguraciji, a 20 u duljoj. Tomašević je rekao i da je to vrlo skupo usporedivši cijenu jednog novog tramvaja s izgradnjom malog dječjeg vrtića. U međuvremenu, od 11 naručenih polovnjaka iz Augsburga u prosincu je stigao samo jedan. Doznajemo, kako se još dva primjerka očekuju u svibnju. Podsjetimo, do kašnjenja je došlo jer Augsburgu kasni isporuka novih tramvaja pa im ovi polovni još trebaju.

– Nastavljamo ulagati u sve segmente ZET-a. Sljedeći mjesec očekujemo početak radova na rekonstrukciji okretišta Mihaljevac, do kraja godine i početak revitalizacije žičare, a na jesen, nakon više od 20 godina početak radova na novim kilometrima tramvajske pruge na Sarajevskoj i Heinzlovoj – najavio je Tomašević.

Glede najava vezanih uz ZET, do ljeta se očekuje nabava 30 rabljenih autobusa, a u svibnju bi svjetlo dana trebala ugledati i nova funkcionalnost aplikacije za kupovinu karata Moj ZET u kojoj će se po novome moći u realnom vremenu pratiti lokacija tramvaja, a kako doznajemo do kraja godine će se ta mogućnost proširiti i na autobuse. Govoreći o drugim gradskim aktualnostima Tomašević je najavio proslavu Praznika rada sljedeći tjedan u parku Maksimir uz 40 tisuća porcija graha i 20 tisuća porcija štrukli te koncert Gibonnija i bogat popratni program.

VIDEO ZET-u stiglo pojačanje iz Augsburga, prva vožnja rabljenog tramvaja u Zagrebu

Komentara 6

SL
slonko
15:49 23.04.2024.

A da se poprave onih 40 Končarevih, za koje kao nema dijelova?

AN
Andrejxy
18:56 23.04.2024.

Da li su pocinčani i ili će hrđati kao zastava automobili odnosno kao postojeći tramvaji? Da li će se putnici moći mimoići a da ne sjednu drugimau krilo? Ili da su bar proširili dio za stopala sa svake strane kao kod kuhinja npr. pa je uz taj trik ergonomicmije i šire? Da li imaju ona za ribičiju preklopna sjedala ? Šta je su znatno unaprijediti zvučnu izolaciju od motora, izvana i iznutra? Da li lupaju, škripe, cvile kao najgori talijanski proizvod? Preporučam da se svi provozate tramvajima najboljih svjetskih proizvođača pa će te vidjeti kakva podvala od nedovoljno kvalitetnih tramvaja se kreće našim ulicama. Tužno. Osuđeni smo na hrvatski nedovoljno kvalitetni eksperiment umjesto da imamo najbolje tramvaje koji se nude na tržištu kao zapadna europa. Zašto si daju za pravo ograničavati nas u kvaliteti prijevoza tramvajem. Bezobrazluk!

Avatar neugodan
neugodan
14:56 23.04.2024.

"...27 sjedećih mjesta". Pa to je nista. Ovi postojeci tramvaji su duplo duzi i cesto je guzva. U ovima ce biti jos veca guzva.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije