Na Trgu bana Jelačića i Trgu kralja Tomislava do ljeta postavit će se nadstrešnice pod kojima će se građani moći zaštititi od sunca i kiše dok čekaju javni prijevoz. Grad se s Tiskom i I Novinama dogovorio da te tvrtke, koje sada na spomenutim trgovima imaju kioske, Gradu daruju nove i dograde nadstrešnice.
Voda i kanalizacija
Svaka tvrtka darovat će po tri kioska protuvrijednosti 1,4 milijuna kuna s PDV-om, odnosno ukupna vrijednost darovanih kioska nešto je niža od tri milijuna kuna. Kako doznajemo iz uprave Tiska, oni su već sagradili kiosk u Frankopanskoj prema projektu Branka Silađina koji je napravio nacrte za kioske na svim lokacijama. A baš je Silađin s idejom o intervencijama na glavnom gradskom trgu i Tomislavcu došao gradonačelniku Milanu Bandiću.
–Prošle godine, kad je bilo 25 godina od Univerzijade predložio sam čitav niz stvari. Gradonačelnik je objeručke prihvatio moj projekt, u kojem je i to da se umjesto postojećih kioska na Trgu naprave novi i unutar njih naprave čekaonice za ljude koji se danas od kiše, snijega ili sunca skrivaju ispod tende kioska – objašnjava Branko Silađin.
Uz kioske predložio je tada i da se na kućnom broju 15 na Trgu bana Jelačića napravi veliki ekran koji bi služio kao svojevrsni informativni displej, ali i za reklame.
A trenutačna zamjena postojećih kioska čini se, rezultat je upravo toga lanjskog sastanka.
Iako je vrijednost darova vrlo visoka, u Tisku kažu da nema nikakvog posebnog dogovora s Gradom, kao, primjerice, da ugrade city lightove i zarađuju na reklami, nego će dobiti veći prostor za kioske.
Za razliku od sadašnjih, planirani kiosci neće biti mobilni. Sagradit će se “mini kućice” koje će imati vodu i kanalizaciju.
Iako u Tisku kažu da će radovi biti gotovi za otprilike mjesec dana, gradski pročelnik za gradnju Davor Jelavić smatra da će oni ipak nešto dulje potrajati, obzirom na to da treba napraviti više građevinskih zahvata.
Zanimljivo je da je Grad uveo novi model suradnje s privatnicima – darivanje – koji za razliku od slučaja s kioscima, znaju sličiti pogodovanju. Tako je prošli mjesec Grad prihvatio dar tvrtke Dobra reklama – 2100 košara za smeće od inoksa. Dobra reklama tvrtka je koja ima nula kuna prihoda, a zauzvrat dobila je koncesiju za oglašavanja na košarama na rok od petnaest godina.
Promjena odluke
Zanimljivo je da je Grad u slučaju Dobre reklame primijenio model poslovanja od kojega je odustao prije dvije godine kada je odlučio da oglašivačke tvrtke neće graditi nadstrešnice i pritom davati u proračun petnaest posto prihoda od oglasa na njima, nego je nadstrešnice odlučio graditi o svome trošku, a onda ih dati u koncesiju Zagreplakatu.
>>Zelene kante za smeće zamijenit će one od inoksa s oglasima
Nadstresnice, kiosci i sator. A hoce li biti mjesta i za prolaznike?