Jedan od najstarijih trgovačkih centara u središtu Zagrebu, Importanne Galeriju, masovno napuštaju zakupci zbog visoke cijene najma te slabog prometa. Tridesetak lokala u centru na Iblerovu trgu tako već zjapi prazno. Od tri razine, od koliko se sastoji trgovački centar, samo je njegova prizemna etaža donekle popunjena.
Godinu dana prazan
– Mislim da uprava Importanne Galerije ne radi dovoljno na imidžu. Pretjeruju s cijenama najma, a prošla su vremena kad su mogli držati cijenu – ogorčena je prodavačica koja već sedam godina radi u Galeriji. U dućan uđe, dodaje, do deset ljudi dnevno, a donedavno je isti taj dućan bio u najvećem prostoru u centru, od 200 četvornih metara.
– Naplaćivali su oko 100.000 kuna mjesečno, što nikako nije bilo isplativo. Nisu željeli spustiti cijenu, pa smo se preselili u manji lokal privatnog vlasnika – kaže prodavačica.
Ovaj najveći lokal sada je već godinu dana prazan. Iznajmljuju se, kažu prodavači, uglavnom prostori u vlasništvu Galerije iako i privatni vlasnici teško izdržavaju.
– Prostor je moje vlasništvo, no za lokal od 12 metara četvornih moram plaćati 800 kuna mjesečno Importanneu za njegovo korištenje. To uključuje određene naknade za usluge koje pružaju, kao što je čišćenje, čuvanje lokala... – priča jedna od privatnih vlasnica. Želi li takav prostor iznajmiti, zakupac će ga s režijama platiti oko 3500 kuna mjesečno.
U upravi Importanne Galerije objašnjavaju da kontinuirano rade na iznajmljivanju poslovnih prostora te smatraju da se lokali zatvaraju jer u centru posluju uglavnom mali trgovci.
– Upravo su ti mali trgovci najviše na udaru, pritisnuti s jedne strane velikom financijskom krizom, a s druge velikim trgovačkim lancima. Zbog propadanja tih malih trgovaca vidljivo je da se prazne i brojni lokali u samom središtu grada, u Ilici kao glavnoj gradskoj ulici i drugdje – kazala je Vesna Marijan, članica uprave.
Dodala je kako namjeravaju ponuditi povoljne uvjete zakupa hrvatskim trgovcima, dizajnerima i slično, kako bi u mezaninu zaživio svojevrsni shop–market.
Novi brendovi dolaze
– Također, radi prilagodbe novim tržišnim zahtjevima pripremamo u prostoru mezanina i neke intervencije kojima je uključeno djelomično spajanje manjih prostora u veće kvadrature radi dovođenja novih zakupnika, s obzirom na to da smo za takve prostore započeli pregovore s nekim novim brendovima – otkrila je V. Marijan.
O kojim je brendovima konkretno riječ ipak nije željela otkriti, ali očito je vrijeme za snažan zaokret nekoć prvog elitnog šoping-centra u Zagrebu koji nije ni sjena svojih početaka.
Lokali zjape prazni, kraj luksuznog šoping centra? Da su "naši" učili iz povijeti davno bi znali kako se takvi prostori ne mogu održati u siromašnoj državi gdje visokoobrazovani ljudi nemaju posla, a nekvalificirani i umirovljenici kopaju po smeću kako bii napunili svoje prazne trbuhe... Lako je iz "penthausa" daleko u bogatoj zemlji graditi luksuz u siromašnoj zemlji... Tako se pere novac i izigrava bogataša... Tko pametan radi toliko zgrada za prodavanje, blago rečeno magle, u gradu s manje od 800.000 stanovnika od kojih isključivo političari ne moraju brinuti o novcu?