Interdisciplinarni projekt potpune modernizacije i revitalizacije grada Zagreba, na kojemu su radila istaknuta imena struke iz sektora za promet, građevine, arhitekture i urbanizma, već bi sljedeće godine mogao krenuti u realizaciju, još im jedino nedostaje potpora Vlade!
Projekt predviđa da se željeznička pruga, dužine 33 kilometra, od Podsuseda do Dugog Sela, ukopa 10 metara ispod zemlje, da se podigne vijadukt na kojem bi se odvijao automobilski promet kroz grad. Time bi se oslobodio prolaz sjever - jug, dakle, trostruka korist od istog prostora.
Troškvi projekta vrijednog gotovo pet milijardi eura financirali bi se sa 50 posto nepovratnim novcem fondova EU (IPA), a drugu polovicu preuzeli bi privatni investitori, država, Grad. A zarada bi mogla biti pozamašna. Naime, stručni tim oko Roberta Planinca izradio je detaljan ekonomski plan u kojem je navedeno kako je moguće ne samo pokriti troškove, nego ostvariti dobit od oko četiri milijarde eura. Prije svega je stručni tim računao na veliki porast cijena zemljišta uz prugu zbog bolje prometne povezanosti, pogotovo u Trnju, kao i gradnju stambenih naselja, trgovačkih centara...
Koridor sjever - jug
– Spuštanjem pruge maknuli smo jednu barijeru iz grada, i otvorili koridor sjever - jug. S time da smo samo ukopali prugu omogućili smo da sve željezničke stanice ostaju iste – objasnio je Robert Planinc, idejni začetnik projekta koji je predstavljen prije dvije godine na konferenciji razvitka grada. Oduševljenju struke priključio se i tadašnji premijer Sanader, koji je rekao: “To hoću”.
– Iz našeg džepa ne bi išlo ništa, štoviše, još bismo i zaradili. Gradnja oslobođenih prostora, a to su Gredelj, Borongaj i TK Črnomerec, koji više nisu potrebni, dobro se može unovčiti, jer se ti sadržaji sele na ranžirni kolodvor, koji zbog toga i postoji – tvrdi Planinc.
– Potrebno je samo da Vlada preko svojih ministarstava taj projekt prihvati i da ga stavi u realizaciju, sve je pripremljeno – nastavio je Planinc. Tako će se novonastali “slobodni” prostori od više od milijun i pol četvornih metara iskoristiti za gradnju novih stambenih naselja uz najbolju prometnu povezanost putem brze ceste, iznad današnje željezničke pruge. Oslobođeni međuprostor iskoristio bi se za gradnju prometnica u smjeru sjever - jug.
Sve u četiri godine
Po mišljenju Planinca, prva lopata mogla bi se zakopati već 2012., a može se završiti za četiri godine. Projekt uključuje i suradnju HŽ-a, Hrvatskih cesta, Vodoopskrbe i odvodnje, koje za manje od 30 milijuna eura mogu dugoročno riješiti svoje probleme. Naime, u tunelima bi se nalazile i nove kolektorske instalacije.
U sljedećem nastavku saznajte više o privremenom željezničkom rješenju, obnovi komunalnog sustava i “povratku" života na Savu, gdje će se graditi nove tramvajske trase, ceste, hidroelektrane...
Ne kaj god... Nego samo NE OPET SDP & HNS...