Rješenje za rotor

Nadzemnim tunelima preko rotora žele spojiti istok i zapad Zagreba

rotor
VL
08.04.2011.
u 08:30

Grad Zagreb do kraja godine planira ishoditi lokacijsku dozvolu te početi rješavati imovinsko-pravna pitanja

Najprometnije raskrižje u Hrvatskoj, ono na zagrebačkom rotoru kod naselja Remetinec, u potpunosti će se rekonstruirati, a za projekt će Grad izdvojiti do 225 milijuna kuna!

Nadzemni tuneli ubuduće će spajati istok i zapad grada, dok će rotor ostati u funkciji za rutu centar-Remetinec. Moguće je i spuštanje rotora, jednako kao i izgradnja novih tramvajskih linija koje bi vodile paralelno uz prometnice dalje prema jugu, odnosno Laništu i Sveučilišnoj bolnici.

Odlučuje Skupština

– Skupština je ta koja će potvrditi naše planove ili neće. To je najopterećenije raskrižje u Hrvatskoj, a do kraja godine očekujemo lokacijsku dozvolu nakon čega moramo rješavati imovinsko-pravna pitanja, no tu neće biti problema – rekla je Melinda Andrijić, voditeljica odjela za izgradnju u gradskom Uredu za promet i graditeljstvo. Dodaje kako je vitalni interes metropole da se pitanje rotora što prije riješi.

Naime, preko novozagrebačkog rotora dnevno prijeđe oko 100 tisuća vozila, a i glavna je prometna veza između južnog dijela Slovenije, Austrije i Zagreba. Prometna stručnjakinja također je napomenula da je rotor glavna spojnica za stanovništvo koje iz zapadnog dijela Novog Zagreba na posao odlazi preko Save.

Andrijić nastavlja kako bi bilo najbolje da se denivelacija i obnova tog raskrižja poveže s izgradnjom koridora Šarengradske, iza željezničke pruge, paralelno uz Savsku.

Tako bi se, smatra, bitno smanjile gužve prema centru, prije svega jer bi se protok vozila znatno povećao, što Savska u ovom trenutku ne može apsorbirati.

Recenziju cijelog projekta preuzeo je Prometni fakultet, a naručio Grad Zagreb. U dokumentu je jasno naznačeno da “bez akcije nema racionalnih rješenja za rotor Remetinec”.

Optimalno rješenje prometnog čepa na zapadu grada, prema mišljenju stručnjaka, osim gradnje nadzemnih tunela uključivalo bi i spuštanje glavnog rotora na razinu na kojoj se danas nalazi tramvajska pruga.

Prometna mreža grada

“Na taj način postići će se efekt preglednosti prilaza samom rotoru i povećati sigurnost. Na donjoj razini predviđen je i nastavak tramvajske pruge ili južno prema naselju Remetinec ili zapadno prema novoj Sveučilišnoj bolnici”, stoji u elaboratu Prometnog fakulteta.

U stručnoj se recenziji ističe jednako zapažanje kao i kod stručnjaka u Uredu za promet da se rekonstrukcija i denivelacija rotora ne može promatrati kao izolirano rješenje. I tamo stoji da se ovaj mega-projekt mora uklopiti u koncept cijele prometne mreže glavnoga grada.

Komentara 66

Avatar otto_bismarck
otto_bismarck
22:54 14.04.2011.

rotor srediti odmah i prijedlog na slici je dobar .HITNO.

UK
Ugo Kajvez
09:23 08.04.2011.

Nadzemni tuneli????? .............. a koliko bi to bilo vizuelno ruglo?? ........ a valjda moraju banditićevi pajdaši nešto usečeriti ................

DO
doktorica
08:36 08.04.2011.

treblo je to učiniti odavno-samo je pitanje da li to zaista toliko košta

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije