Trešnjevka, uz Donji grad najnaseljenija je gradska četvrt u kojoj stanuje oko 120 tisuća stanovnika koji imaju oko 40 tisuća automobila. Budući da kroz nju prolaze najvažnije gradske ulice, a zbog guste naseljenosti manjka prostora i u nedostatku novca za skupe projekte, tvrtka Prometis, po naputku Gradskog ureda za promet izradila je plan poboljšanja postojeće prometne infrastrukture.
Veći parking na placu
Uz kapitalne projekte koji će se jednog dana izvesti (denivelacija Vukovarska-Savska, Zagrebačka avenija i Zagrebačka cesta, Jarunski most), predlažu i niz jeftinih i brzih zahvata.
– Tražili smo rješenja za povećanje protočnosti i sigurnosti za pješake i automobile, izgradnju biciklističkih staza i manjak parkirnih mjesta – kazao je Milorad Božić, direktor Prometisa. Kako bi riješili problem parkiranja na Trešnjevačkom placu, Gradu predlažu otkup susjednih zapuštenih parcela gdje bi se uredio veći parking. Jeftinije rješenje nude za proširenje parkirališta uz Dom sportova.
– Treba probiti izlaz s parkirališta na Ulicu Andrije Žaje čime će se dobiti dodatnih 50 mjesta. Za potrebe HZZO-a, u produžetku Žajine može se i jedan kolni trak urediti za promet u mirovanju – objasnio je Božić.
Na parkiralištima pored velikih zgrada u Jarnovićevoj i Štefanovićevoj te Sibeliusovoj i između dvaju kolnika u Ulici Vincenta iz Kastva i na južnom kraju Bičanićeve gradila bi se parkirališta na nekoliko etaža. Na krovu bi se pak mogla urediti dječja igrališta po uzoru na garažu Tuškanac. Kako bi povećali sigurnost vozača i smanjili velik broj prometnih nesreća, predloženi su i jednostavni zahvati. Na križanju Magazinske i Vodovodne, pored željezničkog prijelaza (čija se denivelacija također predlaže) kružni tok riješio bi brojne probleme.
– Ovdje je kaos. Tu su i trgovine i carina za kamione i velik nepregledan zavoj pa bi kružni tok puno značio i sigurno i ubrzao promet – kazao je vozač Emil Jošt. Kružni tok bio bi i na križanju Rudeške i Ožujske.
Jednosmjerne ulice
Proširenje križanja Zagrebačke i Sokolske za samo nekoliko centimetara bilo bi dovoljno da se mogu urediti lijevi i desni skretači. Za neke ulice poput onih oko Koprivničke i Ogulinske na Jarunu, Anina i Jezerska na Rudešu ili Braće Domany i Srednjaci u istoimenu naselju predlaže se ukidanje dvosmjernog prometa i uređenje jednosmjernih ulica. Time bi se na dijelu ceste mogao urediti parking, a povećala bi se i sigurnost.
Iz gradskog Ureda za promet kazali su da je studija naručena kako bi se dobile točne informacije gdje postoje problemi, ali i dobila rješenja. Primjena dobrih rješenja početi će čim se studija dodatno prouči.