Zgrada Glavnog kolodvora zatvara se 1. ožujka na deset dana zbog postavljanja novog signalno-sigurnosnog uređaja, a 80.000 putnika, koliko ih svakodnevno prođe Glavnim kolodvorom, preusmjerit će se na Zapadni kolodvor i postaju Maksimir. No, pitanje je hoće li stajališta koja nisu predviđena za toliki promet podnijeti toliko putnika.
– Na stajalištu Maksimir jedna je blagajna koja radi samo danju, u blizini perona je jedan kemijski WC, nema čekaonica, u blizini nema parkirališta, a stajalište je udaljeno od tramvaja – opisao je čitatelj te dodao da je na zapuštenom Zapadnom kolodvoru problem WC-a također riješen kemijskima.
Minimalan standard
Osim toga, putokazi upućuju ljude na sporedne izlaze, a blizu kratkih perona ostavljene su željezne konstrukcije. Hoće li HŽ Infrastruktura sva zamjenska stajališta u 10 dana, do početka radova, dovesti do minimalne razine putničkog standarda, ostalo je upitno jer iz HŽ-a nisu davali detaljnije informacije prije sastanka s Povjerenstvom za organizaciju prometa. Podsjetimo, obnova sustava vrijednog 12,6 mil. eura financirana je nepovratnim sredstvima iz IPA fonda Europske unije.
Posebni bus i tramvaj
Vlakove iz smjera Vinkovaca, Osijeka i Koprivnice preusmjerit će do stajališta Resnik, Sesvete i Maksimir, a na zapadu Zagreba oni iz Ljubljane, Splita i Rijeke zaustavljat će se na Zapadnom kolodvoru. Bit će uvedene i autobusne linije od Resnika do Glavnoga kolodvora, te posebna tramvajska Zapadni kolodvor – Glavni kolodvor – Borongaj. Hoće li HŽ-ove karte vrijediti u vozilima ZET-a, koji će prevoziti do centra, ne zna se jer se još pregovara. Što se tiče međunarodnih vlakova, privremena stajališta “glumit” će Glavni kolodvor, dok će obilazno preko ranžirnih pruga.
>>Glavni kolodvor zatvara se tek 1.
ožujka, uz posebne linije ZET-a
HŽ treba sanirati taj kolodvor već jednom