Ulica Svetice, dugačka 400-tinjak metara na potezu između Branimirove i Ulice Divka Budaka, poprište stravične prometne nesreće u kojoj su poginuli otac i sin, opasna je za pješake! Zaključak je to stanovnika i radnika koji svakodnevno prolaze onuda te promatraju kolone automobila koji u tu ulicu iz Zvonimirove skreću prema jugu ili iz Branimirove prema sjeveru.
Više od ograničenja
Prema statistikama u ulici se u 2012. godini dogodilo devet nesreća. No, crna brojka puno je veća, tvrde građani.
>>Koje su prometnice u Zagrebu najopasnije provjerite u našoj infografici ovdje
Mladi Igor Loborec, nagađaju stanari, vjerojatno se zaletavao iz Bukovačke, te je prošao na zeleno i pri velikoj brzini ušao u ulicu. I nije jedini.
– Tu nitko ne vozi kao što je propisano, nego brže. Škripa guma i nesreće ovdje su česti – kaže Mandalena Šokčević (20), radnica u pekari Svetice. Dodala je da ondje puno ljudi šeće s malom djecom u kolicima, pogotovo kad je sunčano.
– Svi su jučer bili šokirani. Kako će se dalje šetati? To su se jučer pitali svi s obiteljima – kaže M. Šokčević.
Da cesta treba imati bar još jednu traku, smatra Željko Paučić, (76) umirovljenik i kućevlasnik zgrade tik do mjesta nesreće. Kvart je, tvrdi, neplanski građen i zato su zgrade preblizu cesti.
– Na raskrižju ulice Svetice i Branimirove najviše je nesreća. Također, problem su sporedne ulice iz kojih se vozila uključuju u promet ili u koje vozila skreću s glavne ceste – kaže Paučić.
Ugostitelj Baškim Dumnica iz Ani Kebaba – zalogajnice preko puta poprišta ispričao nam je da svaki put kad ide na pauzu začuje škripanje guma.
– Da provedete ovdje sat vremena i vi biste to čuli. Tu su trebali staviti ležeće policajce, od semafora do semafora. Ovo je otvorena cesta na kojoj svi vole potegnuti, a ne bi tako bilo da su ležeći policajci. Nitko ne staje na zebri, od 20 automobila jedan će stati. A nema ni prometnih znakova za ograničenje brzine – kaže Dumnica.
Ugostitelj Kruno Sambolec iz kafića Robi također ističe da je Loborec vozio mnogo brže od ograničenja.
– Smatram da bi se ovdje moralo ograničiti brzinu. Nešto niže, na raskrižju Branimirove i Ulice Svetice, prije 15-tak godina također je poginulo dijete. Starosjedilac sam, pa to znam. Rješenje su ležeći policajci, iako ih ja ne volim – dodaje.
Grad obećao
Grad je, kaže Davor Jelavić, pročelnik Ureda za prostorno planiranje, odmah nakon nesreće izašao na teren.
– Sanirat će se stupići, a postavit će se i ležeći policajci te se neće micati, iako će se neki možda i buniti – obećao je Jelavić.
Inače, građani se u ovakvim slučajevima, ako misle da su ležeći policajci potrebni, trebaju obratiti mjesnim odborima, koji će se potom obratiti Vijeću gradske četvrti. Ono se zatim obraća gradskom Odjelu za promet koji traži stručnjake, a za mišljenje pita i policiju.
– Zatim se nalaže podružnici Holdinga da postavi ležeće policajce – kaže Viktor Forjan iz Odjela za promet Policijske uprave zagrebačke.
>>BMW-om pokosio pješaka na 'zebri'. Vozač: Nisam ga ni taknuo
>>Vozači Toyote i kamioneta nakon ispitivanja zadržani u pritvoru
Eh da se za svako prekoračenje brzine iznad dopuštene, primjerice od 30 km/h pa na više, uvede privremeno oduzimanje motornog vozila na mjesec dana, pa sljedeći put na dva mjeseca a treći put trajno zabrani upravljanje motornim vozilom malo bi se i svi brzići zamislili već nakon prvog puta. Ovako nitko ne lovi, nitko ne kažnjava, nitko ne odgovara ali ljudi i djeca stradavaju. Koliko još ljudi mora stradati da bi se netko drznuo i nešto konkretno počeo raditi?