Nakon što već gotovo trideset godina živim ovdje, buku gotovo da i ne čujem. Čovjek se navikne na puno gore stvari, a kako tek neće na zvukove automobila koji prolaze, priča Ivan Kolarić, jedan od stanara zadnjih katova zgrade Paške ulice, koja je smještena tik uz jednu od najprometnijih cesta u Zagrebu.
Bez inicijative iz grada
Naime, ovaj gospodin živi uz najviši nivo "petlje", na križanju Držićeve i Slavonske, pa tako putnici u automobilu mogu, u slučaju da uspore, gotovo vidjeti što se događa u kojem stanu na vrhu zgrade.
– Automobili ovuda prolaze i uglavnom je ista razina buke. No kad odem na vikendicu na more, kao što je nedavno bio slučaj, i živim tamo tri tjedna u miru i tišini, prilagodim se tek nakon tjedan dana boravka u stanu – priča Kolarić, kojemu spavaća soba gleda na petlju. Ipak, buka bi, dodaje, bila nepodnošljiva, da nije prije tri godine kompletno obnavljao stan, pa je ugradio PVC-stolariju, koja je puno pomogla u izolaciji.
– Bilo je grozno dok se nije izgradila obilaznica, pa su svi teretni kamioni ovuda prolazili, ovo im je bio glavni prometni pravac – kaže. Grad, dodaje, nikad nije pokazao nikakvu inicijativu da buku sanira. Posadili su tek breze, koje su posljednjih deset godina izrasle. Stanari se pak nisu složili da pokrenu inicijativu kako bi potakli gradnju bukobrana. Pročelnik Gradskog ureda za promet Davor Jelavić kazao je pak da je gradnja predviđena, no ne zna kad bi se mogla realizirati zbog visine investicije.
Strateške karte još nema
– Ne mogu ni procijeniti kolika bi bila cijena, ali možemo govoriti o milijunima kuna. Cijena ovisi o njegovim dimenzijama i vrsti materijala – rekao je Jelavić. Iako bi, prema Zakonu o zaštiti od buke, svaki grad veći od 100.000 stanovnika morao imati izrađenu stratešku kartu buke, Zagreb je još nema, no na njoj se trenutačno radi, kažu iz Gradskog ureda za energetiku. Na temelju podataka o izmjerenim razinama buke, izradit će se i akcijski planovi. No da mjere zaštite od buke nisu na europskoj razini, pokazuje činjenica da u Zagrebu postoje samo dva bukobrana, jedan na Ljubljanskoj aveniji, a drugi, noviji, na Jadranskoj aveniji na Laništu, čija je izrada stajala oko 1,6 milijuna kuna.
mislim da bi svi koji imaju takav problem trebali sjest na cestu,trg ili bilo kaj drugo i tržiti povlastice ko i ovi na jakuševcu, pa ako mogu oni zakaj nebi mogli i drugi