Parafin iz lampiona uskoro bi umjesto na smetlištima mogao završavati u rezervoarima automobila!
Ništa se ne baca
Brodski inovator Ivan Jakobović sagradio je malo kemijsko postrojenje u kojemu se parafin uz pomoć biodizela, katalizatora i vrlo malih količina srebra pretvara u biobenzin visoke oktanske vrijednosti, a Dacia koja je Jakoboviću poslužila kao “pokusni kunić” na ovo je gorivo već prešla više od 2000 kilometara!
– Parafin je energetski vrlo snažan, a ovim postupkom moguće je iskoristiti njegovu energiju. Na početku postupka koji se provodi u posebnim pećima parafin stavljam kuhati u biodizel, a potom se smjesi dodaje etilni alkohol i posebno razvijeni katalizator koji razgrađuju parafin i ne dopuštaju njegovu kristalizaciju. Nakon toga u ovu se otopinu dodaju vrlo male količine ekstrakta srebra, a nakon dvosatnog procesa biobenzin je spreman za uporabu – kaže Jakobović. Proizvodnja parafinskog benzina daje i nusproizvode, vazelinske i parafinske smjese koje također imaju svoju primjenu.
– Na vrhu smjese koja se dobiva procesom stvara se fini vazelinski sloj, uljasta masa od koje, uz dodatak ekstrakta kamilice, dobivamo kremu za ruke. Na dnu pak “kotla” koji se koristi za proizvodnju biobenzina taloži se parafinski vosak koji se, dodavanjem glicerola i bojila, pretvara u kremu za cipele – kaže Jakobović.
Čuva okoliš
Prema prvim mjerenjima, oko 60 posto parafina uloženog u proces proizvodnje pretvara se u biobenzin, 6 posto prelazi u vazelinsku smjesu namijenjenu proizvodnji krema za ruke, dok se ostatak parafina taloži na dnu tvoreći kremu za cipele. – Kada biste parafin kupovali po tržišnoj cijeni od 2,5 kuna za kilogram, cijena jedne litre biobenzina kreće se oko 4 kune. Kada biste za proizvodnju koristili otpadni parafin iz lampiona kojeg sada deseci tona završavaju na otpadu, cijena bi bila znatno manja – kaže Jakobović dodajući i da je zagađivanje okoliša znatno manje.
Razgradnja parafina u prirodi, naime, traje nekoliko stotina godina. Biobenzin je isproban na staroj Daciji, a motor ne pokazuje nikakve znakove oštećenja.
– Dosadašnji rezultati pokazuju da biobenzin nije ništa lošiji od onog koji kupujemo na crpkama – kaže Jakobović.
Dacia logan baš i nije stari auto. Još je taj model u prodaji.