Urugvajska Laguna Garzón početkom godina dobila je novi kružni most. Arhitekt Rafael Viñoly zamislio je prijelaz koji je osmišljen tako da uspori vozila. Prije se prelazilo isključivo splavom.
Glavni razlog takve gradnje, prema riječima arhitekata, jest usporavanje vozila pri prelasku južnoameričke lagune.
Dodatno, most je zamišljen i kao turistička atrakcija, vidikovac, mjesto ribarenja i poveznica između županija Rocha i Maldonado. Šest godina javnih rasprava i dogovaranja ishodilo je ovom kružnom infrastrukturom. Gradnja mosta započela je u rujnu 2014. godine, a otvoren je nakon malo više od godine dana.
Cijeli projekt stajao je 11 milijuna dolara, a 10 milijuna uložio je graditelj nekretnina Eduardo Constantini. – Ovo ikonsko ostvarenje arhitekture bit će ključan faktor za poticanje razvoja obale Roche – smatra Constantini.
Doduše, arhitekti su podijeljeni oko njegove stvarne svrhe. Nema daljnjih planova za postavljanje atraktivne skulpture u središte mosta, a sve urugvajske obalne ceste i dalje ostaju ravne.
>> 9 velebnih građevina koje će izmijeniti vizure svojih gradova i oduševiti svijet svojim dizajnom
Kako to ide kada se financira privatnim novcem - dobije se turisticka atrakcija, atrakcija o kojoj prica cijeli svijet, izgradi se u godinu dana i kosta 11 mil dolara. U vecini drugih drzava (ne samo hrvatskoj) most bi kostao 3-4 puta vise, radovi bi zapocinjali cca 2-3 puta (ovisno o izborima) te bi se izgradjivao cca 4-5 godina minimalno.