tržišna bitka

Monopol na vodomjere oduzima se ZG holdingu?

vodomjer
Foto: Petar Glebov/PIXSELL
18.03.2014.
u 15:00

Tvrtka Brunata prijavila je Holdingovu podružnicu jer joj je zabranila ugradnju i očitanje

Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja pokrenula je postupak protiv Holdingove podružnice Vodoopskrbe i odvodnje, a u konačnici bi joj mogla i oduzeti sadašnje pravo monopola na daljinsko očitanje vodomjera.

Naime, tvrtka Brunata prije nekoliko mjeseci prijavila je zagrebački vodovod zbog odredbe kojom će svi vodomjeri na njegovu distributivnom području morati imati isključivo njegov internetski sustav očitanja stanja vodomjera, takozvanu AWMR mrežu.

Zabrana ugradnje

“U postupku ćemo utvrditi predstavljaju li određene odredbe koje je Vodoopskrba i odvodnja donijela u srpnju 2013., zloporabu vladajućeg položaja na tržištu gdje pružaju uslugu javne vodoopskrbe, odnosno na području gradova Zagreba, Samobora i Svete Nedelje te općine Stupnik. Također, utvrdit će se kakav to može imati učinak na tržištu usluga ugradnje internih vodomjera i telemetrijskog očitanja i obračuna”, stoji u pojašnjenju Agencije.

I dok se čeka na odluku, svim poduzetnicima koji su se do sada bavili ugradnjom vodomjera i njihovim daljinskim očitanjem od 1. siječnja 2014. zabranjena je njihova ugradnja. Kako kažu u Brunati, zbog odluke ViO već su pretrpjeli gubitke, a traže ravnopravan položaj na tržištu.

– Mi smo u 50 zgrada ugradili interne vodomjere, očitavamo ih i podatke šaljemo vodovodu, a ovom odlukom nakon pet godina potpuno nam je onemogućeno daljnje očitanje. Na ovaj način korisnicima su onemogućili pravo izbora, i to unatoč tomu što su naši uređaji već isprobani, a oni svoju opremu tek isprobavaju – požalila se Jasmina Mimica, generalna menadžerica Brunate.

Različita cijena

Uslugu Brunata naplaćuje 30 kuna godišnje, a uključuje očitanja, dostavu podataka potrošaču o potrošnji kao i uvid u njih preko interneta. Kako pak doznajemo iz Vodovoda, usluga očitanja vodomjera, pa i daljinsko očitanje, uključena je u fiksni dio naknade koji iznosi 18 kuna mjesečno.

– Ta naknada naplaćuje se svima pa i onima kojima neka druga tvrtka očitava vodomjere pa ti potrošači plaćaju dodatno – kazali su u Vodovodu.

Iz uprave Holdinga poručili su pak da će postupiti u skladu s privremenim rješenjem Agencije.

– Provođenje projekta uvođenja sustava AWMR mreže stavljeno je u mirovanje te je zatražena revizija projekta do donošenja odluke Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja – poručili su iz Zagrebačkog holdinga.     

Komentara 3

Avatar TAJSAM
TAJSAM
19:08 18.03.2014.

Hvala dragom Bogu, ovo što radi ZG Holding u naplati vode je prevršilo sve mjere. Cijena vode mi je mjesečno puno veća nego potrošnja struje. Nadam se da če konkurencija doči već sutra. Pozdrav dobrim ljudima

AY
ayago
20:19 19.03.2015.

Evo da s vama podijelim naše iskustvo s firmom Brunata. Jako smo nezadovoljni s uslugom, njihovom organizacijom i načinom na koji se brunata odnosi prema korisnicima / svojim klijentima. Upozorenje svim koji će ugrađivati razdjelinike i termostatske ventile jer kadkad izaberete firmu koja će vam to voditi više to ne možete promijeniti, i oni će vam to voditi i naplaćivati uslugu godinama. Njihov osnovni posao je da brunata uređaji očitavaju i pošalju ukupno potrošene impulse na obračun svaki mjesec. Od 4 radijatora u stanu, 1 i to u najvećoj sobi gdje se i najviše impulsa potroši, brunata uređaj ne šalje podatke u sustav, nego samo očitava. I ako to brunata tek nakon 6 mjeseci riješi to znači da će vam se impulsi od 6 mjeseci ukupno zbrojiti u jednom mjesecu. A taj vam broj užasno puno povećava omjer u odnosu na ostale stanare pa ćete na kraju platiti više nego što se potrošlili u tih 6 mjeseci da je uređaj javljao kako spada podatke u sustav. Podatke je lako provjeriti kad se ulogira u sistem brunata.hr s korisničkim podacima. Nakon što to ne funkcionira mjesec i pol sam im javio, brunata na to nije nikako reagirala. Nakon dva tjedna opet zovem, korisnička podrška u brunati kaže da imaju to već zavedeno da sam javio od prije, i evo sad će opet napisati prijavu i da će nas netko kontaktirati. Nakon mjesec dana opet ništa. Pa opet zovem. I tako unedogled. Ja živim u hrvatskoj cijeli život i naučen sam na hrvatski način odnosa prema korisnicima, poslovanje i sve ostalo.... ali za način i stvari koje brunata izvodi su nevjerojatni. Ugradili smo razdjelnike i termostatske ventile na radijatore prije sezone grijanja. Ugadnju je izvršila Brunata, izabrali smo brunatu jer kad se gledaju cijene od svih ponuđača svi su tu negdje, trebali smo možda više obratiti pažnju na iskustva drugih korisnika. Prvo već kod ugradnje se pokazalo kako aljkavo i loše odrađuju svoj posao. Ne krenu od dogovorenog datuma, kasne u tim danima kad treba ugradit, pa započnu ugradnju .... pa se to sve oduži al to je najmanji problem jer je to tako sa svim majstorima. Nisu u par stanova zategnuli kako spada ventile koje su ugrađivali pa je 3 stana bilo poplavljeno kad se punio sistem zgrade s vodom. Meni je na jednom radijatoru ventil tako sitno pustao vodu da sam skužio tek nakon dva tjedna jer je sve postalo vlažno okolo. Po stubištima zgrade imamo radijatore, koji su isto dobili brunata ventile i trebali su ih blokirati na 1 što je oko 18 stupnjeva. Ja ne znam kako ta Brunata vodi svoje ljude i kakav to management ima brunata, al to izgleda kao lud, zbunjen i nenormalan. Pola radijatora je stvarno bila blokirana na 1., a ostalih pola: ovaj je blakiran na 5?!, drugi na 3, onaj se vrti na sve strane... ovaj dio stubišta pokušava postić tropsku klimu... Brunata pet mjeseci izigrava predstavnika stanara zgrade, koji ih pokušava da ponovim 5 (pet) mjeseci dovući da riješe i poprave ono što su trebali napravit kako spada u startu. Brunata je dobila dosta novaca od naše zgrade koja ima 6 ulaza, i sve joj je plačeno već odavno. Predstavnik stanara zgrade je već lud ne zna šta bi rekao, uglavnom rezultat svega je da ima još jedan ventil na radijatoru u stubištu koji se vrti na sve strane. Ima i drugih firmi koje ugrađuju razdjelnike i termostatske ventile na radijatore, razmislite dobro prije nego se odlučite koga ćete izabrati, nije sve u cijeni. Pazite da vam ne prodaju maglu ipak su to hrvati u firmi Brunata.

KO
komentatorv2
18:21 18.03.2014.

Kakve su to gluposti? Sad bumo imali jednu firmu kaj ocitava vodomjere, drugu kaj zbraja brojke ocitanja, trecu kaj izradjuje fakture za vodomjere cetvrtu kaj kovertira fakture petu kaj se bavi reklamacijama? Wtf . Samo jedna tvrtka radi sve i to vodovod i slus.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije