vozači i kontrolori traže jaču zaštitu

Onome tko napadne vozača zabranila bi se vožnja ZET-om?

20.12.2013., Zagreb - U popodnevnim satima na Ilici stvorio se veliki zastoj tramvaja. Promet u oba smijera tece vrlo otezano.  Photo: Patrik Macek/PIXSELL
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
18.02.2016.
u 14:00

Vozači i kontrolori traže jaču zaštitu od napasnih putnika, a predlažu i da se zbivanja u vozilima snimaju uživo.

Slike s kamera za videonadzor koje se nalaze u ZET-ovim autobusima i tramvajima, a iz kojih se trenutačno snimka preuzima samo u slučaju napada na vozača ili kontrolora, uskoro će u sobi za nadzor vozila danonoćno promatrati zaposlenici koji će u slučaju bilo kakvog ekscesa zvati policiju.

Takav prijedlog na okruglom stolu o sigurnosti vozača i kontrolora iznio je jučer čelnik prometnih redara Mate Kraljević pod čijom se upravom nalazi i videonadzor gradskih ulica.

Ne košta puno

– Nema razloga da se dragocjene snimke ne iskoriste pa predlažem da odmah s tim krenemo i da imamo živu sliku iz vozila, a predložit ćemo i policiji da se i oni spoje na kamere – kazao je Kraljević. Dodao je da će se time problematične putnike znatno obeshrabriti.

Za umrežavanje nije potrebno ni puno novca jer ZET već ima “pametnu” digitaliziranu sobu na okretištu u Zapruđu gdje u svakom trenutku na velikom displeju vide položaj svih tramvaja i autobusa. U toj sobi ZET-ovci imaju i digitalnu kartu grada na kojoj vide i položaj policijskih patrola pa i sad u slučaju napada na vozača obavještavaju najbliže vozilo.

Ante Jelić iz sindikata vozača ZET-a podsjeća da se kamere nalaze u 200-tinjak od 270 tramvaja te u 16 od 479 autobusa.

Najaviti pojačane kontrole

– Kako bi se povećala razina sigurnosti vozača i kontrolora koji su lani prijavili 26 napada, no u stvari ih je mnogo više, treba u sva vozila uvesti videonadzor, a u identifikaciji napadača treba koristiti i gradske kamere – kazao je Jelić. Uime vozača traže od uprave tvrtke i da se odvoji vozački prostor od putnika te da se osobama koje fizički napadnu vozača zabrani vožnja ZET-om. Jedan od građanima najdražih vozača autobusa je Marijan Jurak, koji putnike pozdravlja na razglas.

U sobi za nadzor ZET-ovci bi u istom trenutku vidjeli situaciju u vozilu i zvali policiju. Uvjet za to je da se u sve autobuse i tramvaje uvedu kamere

– Naša uprava treba svaku odluku prenijeti medijima jer nije u redu da netko plati kartu, a da se netko vozi besplatno. Trebali bi putem medija i najavljivati pojačane kontrole na nekim linijama, siguran sam da bi se prodaja povećala – kazao je Jurak.

Alen Ostojić iz Holdingove službe za sigurnost koji je organizirao okrugli stol rekao je da je sastanak početak ozbiljnog rada na programu kojim će se uspostaviti model zaštite vozača i kontrolora.

>>Kontrolori traže da ih prate zaštitari ili da sami nose oružje

>>Zabrinuti ZET-ovci, traže 'crveno dugme' u tramvajima i autobusima

Komentara 19

Avatar Vuglec
Vuglec
14:29 18.02.2016.

Kako ćete zabraniti vožnju ZET-om onome tko napadne vozača?

TR
Trnjanec
14:43 18.02.2016.

Ne postoji nikakva karta policijskih patrola. To su izmišljene gluposti kojima je svrha da vas se zastraši, odnosno da nad vama vrši teror. A znamo kako se "vršenje terora" inače naziva.

ST
strsljen2013
15:47 18.02.2016.

Kako ima svakakvih putnika tako ima i svakakvih kontrolora a sve to zbog neuređenih zakona u neuređenoj državi. Ljudi koji će nadgledati 24h snimke, meni to zvuči samo kao još nepotrebnog zapošljavanja umjesto rješenja problema.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije