Vjesnik dobrih vijesti za Zagrepčane, koji im stiže još prije proljeća od gradskih vlasti, jest sniženje cijena parkiranja. Iako dočekano gotovo s nevjericom među građanima odavno naviknutima na gotovo astronomske, svjetske troškove komunalija, u koje zasigurno ulazi i parkiranje, parkiranje doista ide dolje, drugi put u pola godine, i bit će u svim gradskim zonama, kako je obznanio gradonačelnik Milan Bandić, jeftinije za kunu.
Otkako se cijena parkinga sa 16 kuna po satu u prvoj zoni 2007. digla u nebo, da bi onda s godinama lagano padala, uglavnom prije izbora, od jeseni važećih 8 kuna za prvu (6 za drugu i 4 kune za treću zonu po satu) najniža je cjenovna razina korištenja javnih gradskih parkirališta.
Foto: Sanjin Strukić/Pixsell
Ima li još mjesta?
Obzirom na najavljeno 'levitiranje' cijena goriva, sa skokovima (koji još nisu zabilježeni, ali su zakonski mogući), imati koju kunu više u džepu nakon pari sati ostavljenog vozila na javnom prostoru, i nije za odbaciti. Pod uvjetom da imate osobno vozilo i uspijete za nj naći slobodni parking u gradu, jer u Zagrebu su automobili posljednjih godina gotovo 'pojeli' prostor, pa se većina vozača ne jednom tjedno suočava s frustracijama i nailazećim živčanim slomom, zbog nemogućnosti pronalaska 'placa' za svojeg limenog ljubimca u istom času ili odmah. Na 'tapeti' su nam tad često i Bandić i Holding i Zagrebparking, i auti nezagrebačkih tablica, krivi što je mjesta za parkiranje u gradu – premalo.
Foto: Borna Filić/Pixsell
Svi koji tako tvrde uskoro će doći na svoje, jer se diljem grada planira uvesti, odnosno ucrtati još čak 50.000 parkirališnih mjesta. Neće, valjda, do toga doći 'prekrajanjem' postojećih, već ozbiljnom analizom i na osnovu grafičkih mapa, prema kojima bi pod naplatu došao cijeli grad Zagreb. Posebna radna skupina za parkirališta kao da umiruje javnost i tvrdi da time oživljava staru ideju, te ispituju u kojim ulicama postoji mogućnost stvaranja novih mjesta.
Blokovska podjela ili jedna zona?
Budući da je očito kako u centru više nije moguće širiti zone, a ni matematički “množiti” broj mjesta na ulici, ići će se od centra, sve do rubnih, perifernih dijelova grada, ili u kvartove, gdje je manje parkirališta pod naplatom, ili su većinom besplatna. Građani su si to odmah preveli kao da će im parking ispred zgrade ili kuće, pod prozorom, koji su smatrali svojim “prirodnim” pravom, biti oduzet.
Foto: Luka Stanzl/Pixsell
Iz Grada argumentiraju kako će se razviti model kvartovskih, blokovskih zona, u kojima će postojeće zone biti podijeljene na manje, kako bi se izbjegla zlouporaba povlaštenih karata, te da će parking u novim, udaljenim gradskim zonama, biti vrlo povoljan. Stručnjaci nisu toga stava, pa smatraju da bi se o svemu ipak trebalo konzultirati s građanima, kao korisnicima parkirališta i onima koji plaćaju komunalne naknade.
Neki, pak, predlažu i radikalnija rješenja, da se parkirališta u centru ukinu i naprave se biciklističke staze. S druge strane, gradska uprava, po uzoru na druge metropole, radi potrebe za smještajem automobila u centru, i u Zagrebu drži da bi se išlo pod zemlju, gradnjom novih podzemnih garaža, ili poticanjem na korištenje postojećih, u kojima je također pala cijena, a gradski oci ne žele da zjape prazne.
I portal Večernji.hr stoga želi potaknuti javnu raspravu među građanima Zagreba, kako vozačima tako i svim drugim sudionicima u prometu, ali i eskpertima, u kojoj bi se došlo do kvalitetnih prijedloga i konkretnih ideja kako riješiti problem parkiranja u gradu.
Foto: Davor Puklavec/Pixsell
Da je potrebno urediti parkirališta, regulirati što je, a što nije "kućica" primjerena automobilu, nema sumnje. Cijena toga su i ulaganja u javni prostor, koje možda prati i povećanje opsega naplate. Treba li plaćati svaki pedalj asfalta, je li važno usitniti postojeće parkirališne zone u svakom kvartu, ili je poželjno da sve bude jedna zona, s jedinstvenom cijenom? Je li zagrebački model parkiranja, koji želi kopirati i Moskva, najbolji, ili traži korekcije? Koliko smo spremni platiti jedan sat parkiranja, trebaju li javne garaže biti u svakom kvartu, i po kojoj cijeni? To su neka od pitanja koja se nameću u raspravi, u kojoj ste pozvani sudjelovati.
Uključite se u VL inicijativu
Najbolje i najsuvislije prijedloge objavit ćemo i predstaviti stručnjacima. Ostavljajte svoje komentare, komentirajte na Twitteru uz hashtag #VLinicijativa, komentirajte ispod ove teme na našem Facebooku ili napišite svoj prijedlog na samoj VL inicijativi. U postu može biti i neka fotografija koja će vjerno oslikati vaš stav. I upamtite! Ovo nije još samo jedan običan forum. Večernji list vam nudi platformu za iznošenje mišljenja da zajedno nešto promijenimo u državi.
Ne širiti zonu parkiranja, zašto? Zar nas ne guli previše? Dosta je kaj plaćamo prirez, a oni troše na kupnju novih limuzina i mobitela!!! Pa kaj je vama, Zagrepčani? Ne dajte se više , recite DOSTA PLJAČKI!