kao gljive poslije kiše

Svaki stupić stoji 100 €, a 90% ih je po gradu krivo postavljeno

15.05.2015., Zagreb - Radnici postavljaju fleksibilne stupice u Teslinoj ulici tamo gdje su namjenjena parking mjesta za motore. Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
1/3
08.06.2016.
u 18:37

Aluminijski i plastični stupići koji bi trebali smiriti promet, na brzim su cestama, umjesto na onima gdje je brzina najviše 30 km/h ili gdje su pješačke zone

Zaštitni stupići – bili oni aluminijski ili plastični – u Zagrebu su postavljeni i dalje se postavljaju na parkiralištima, pješačkim zonama, brzim prometnicama... Koliko tih stupića ukupno ima, nismo uspjeli doznati jer nam iz Grada Zagreba nisu još odgovorili iako smo im upit poslali prije nekoliko tjedana.

Neobična pojava

Da stupići po Zagrebu niču kao gljive poslije kiše primijetio je i bloger Marin Tomaš koji je istražio i na svom autoblogu objavio rezultate istraživanja o toj neobičnoj pojavi u metropoli. Prema podacima koje je Tomaš prikupio, tih stupića u Zagrebu ima na tisuće pa i desetke tisuća. On je tako samo na Zelenom valu prema istoku, od Savske do Trga žrtava fašizma, dakle na udaljenosti manjoj od dva kilometra, izbrojio čak 352 aluminijska i 1169 plastičnih stupića.

A jedan aluminijski stupić košta 660 kuna plus PDV, dok građani Zagreba za svaki plastični stupić plaćaju 700 kuna plus PDV. Tomaš je tako zaključio da su samo na tom potezu na Zelenom valu postavljeni stupići vrijedni 1,3 milijuna kuna s PDV-om.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Tomaš navodi da se, prema podacima koje je prikupio na stranicama Zagrebačkih cesta, koje ugrađuju te stupiće, godišnje na području grada postavi čak 4000 komada. To je u kunama – 3,4 milijuna godišnje. U posljednjih pet godina, izračunao je Tomaš, na famozne stupiće otišlo je više od 17 milijuna kuna. A stupići se nabavljaju od tvrtke Cestodom.

Iz Gradskog ureda za prostorno uređenje i promet odgovorili su mu, među ostalim, da se elastični stupići na pune linije ili kaplje i otoke za usmjeravanje prometa postavljaju zbog vizualnog smirivanja prometa, sprečavanja nedopuštenih manevara te na mjestima gdje nema elemenata i opravdanosti za izgradnju uzdignutih ploha poput pješačkih otoka ili zelenih površina.

Umjesto stupića, na zagrebačkim prometnicama trebale bi biti vibracijske trake kao puno bolje rješenje

Željko Marušić

prometni stručnjak

No, blogeru Tomašu to nisu bili argumentirani i smisleni odgovori. I u tom stavu ima potporu prometnih stručnjaka poput Željka Marušića, koji kaže da je 90 posto stupića u Zagrebu postavljeno na krivim mjestima. Marušić napominje da se stupići trebaju postavljati samo u pješačkim zonama i gdje je maksimalna dopuštena brzina vozila 30 kilometara na sat. Sve iznad toga je pogibeljna brzina i stupići su stoga opasni na takvim cestama.

– Kod nas su stupići postavljeni na brzim prometnicima poput Aleje Bologne i Selske ceste. Treba se stoga postaviti pitanje odgovornosti onih koji odlučuju gdje će se stupići postaviti – upozorava Marušić.

Foto: Grgur Žučko/pixsell

Foto: Grgur Žučko/Pixsell

Objašnjava da, primjerice, biciklist ili mopedist u slučaju da ne vide stupić mogu u njega udariti, pasti i podletjeti pod vozilo. Kao drugi opasan primjer navodi stupiće kod Vjesnikova nebodera zbog kojih ne bi mogla proći kola Hitne pomoći.

Krucijalno zadiranje u promet

– O lokacijama na kojima će biti stupići u gradu ne pita se prometne stručnjake. Za tako krucijalno zadiranje u promet potrebno je najprije izraditi studiju. Usto, gradske prometnice dio su integralnog prometnog sustava i ne bi smjele biti u ingerenciji Grada, nego Agencije za sigurnost cestovnog prometa – smatra Marušić.

Prema njemu, na prometnicama bi, umjesto stupića, trebale biti postavljene vibracijske trake.

Komentara 28

DU
Deleted user
19:29 08.06.2016.

Pa ne postavljaju se ti stupici zbog sigurnosti prometa neg da netko stavi veliku proviziju u djep......to svi kuze i vide osim dorh a i uskoka .....

DD
ddragutin
21:31 08.06.2016.

samo me zanima što u stupiću vrijedi 100 € koliko od toga ide Bandiću i njegovim lopinama

TR
Trnjanec
19:02 08.06.2016.

Mile dela.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije