Kontrolori neučinkoviti

‘Šverca’ se između 35 i 50 posto Zagrepčana

tramvaj,zet
Foto: Robert Anić/PIXSELL
21.12.2013.
u 15:16

Kontrolori bi imali bolji učinak da zakonski smiju zadržati putnike bez karte. Dnevno ispišu tri kazne, a plaća im je 7000 kuna

Zaustavljanje trenda gomilanja milijunskog minusa i povećanje prihoda zadatak je koji čeka starog-novog direktora ZET-a Ivana Tolića. Između ostalog, morat će pronaći i novi model kontrole karata jer je analiza pokazala da se bez karte vozi između 35 i 50 posto putnika.

Putnici ih ignoriraju

Analizirali su se podaci za 2012. godinu u kojoj su 144 kontrolora ostvarila poražavajuće rezultate. Dnevno za kartu pitaju samo jedan posto putnika, odnosno tijekom cijelog radnog vremena prosječno svaki od njih provjeri 103 karte i ispiše 1 do 3 kazne. Kao osnovni problem njihove učinkovitosti navodi se nepostojanje normativa pa je kontrolorima svejedno naplate li kaznu ili ne. Na bolji rad nije ih motivirao ni stimulans od 40 kuna po kazni jer im je prosječna plaća oko 7 tisuća kuna, a zanimljivo je da njih čak 35 posto dnevno ne uhvati nijednog švercera.

Na onih 100 pregledanih karata dnevno 12 putnika prosječno odbije uopće razgovarati, a kako kontrolori nemaju ovlasti da ih legitimiraju, napuste vozilo bez posljedica. Od ostalih 88 putnika koji su pristali na suradnju 65 ih ima kartu, a 23 su putnika bez nje. Od njih samo troje da svoje dokumente i dobije kaznu, dok ih 20 odšeta do dolaska policije.

Tako ispisanim kaznama kontrolori ZET-u uprihode samo 2,8 milijuna kuna iako bi prihod od kazni mogao biti 260 milijuna. Kada se podaci usporede s drugim gradovima, oni su još lošiji pa će čelništvo ZET-a morati ozbiljno provest reforme.

Jedan od predloženih modela svjetskih savjetnika jest slijediti Varšavu i uvesti karte od 20, 40 i 60 minuta kako bi se smanjilo švercanje.

Suradnja s MUP-om

ZET bi trebao omogućiti i plaćanje kazne na licu mjesta po nižoj cijeni, mora postići dogovor s MUP-om da se u svakom timu nađe i policajac te tražiti da se zakonski omogući kontrolorima da zadrže putnike bez karte do dolaska policije. Predlažu se i velike kontrole na najfrekventnijim stanicama, angažiranje koncesionara koji bi dobivao postotak od kazni i interna kontrola samih kontrolora.

Komentara 17

VE
verica2
16:13 21.12.2013.

Trebalo bi uvesti besplatni prijevoz. Zagreb uz malo, bolje upravljanje, to može!

DA
dadalina
17:23 21.12.2013.

istina je...karta u jednom smjeru 10 u drugom isto 10...cijeli dan za te novce možeš preživjeti....preskupo je ...vozili se postaju , dvije ili deset ....a da bi se isplatilo tih 144 kontrolora po 7000kn. plus ostale dažbine treba prevesti 20000 000 putnika ......da se šverca 1000 ljudi isplativije je nego li imati kontrolore

Avatar Hazl113
Hazl113
07:21 22.12.2013.

Po tisućiti put. Neka uvedu plaćanje karte po stanici, a ne da se za 4 stanice plati puni iznos kao da se vozim od jednog kraja grada na drugi. Hajde "pametni" Bandiću, uvedi to. Danas to nije neki problem.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije