Moderan hostel na katu, dućani s odjećom, luksuzni restoran s terasom, trgovine hrane – to je samo dio sadržaja koji bi se trebao smjestiti u zgradu Glavnog kolodvora. Prilično pusta, neatraktivna unutrašnjost jednog od frekventnijih mjesta u središtu grada kojim svakodnevno prođu tisuće putnika od kojih se rijetko tko zadrži unutar zgrade uskoro bi trebala dobiti novi izgled.
Samo 26 zakupaca
– Već se dulje radi na projektu komercijalizacije prostora površine oko 4000 četvornih metara koji je prilično prazan. Unutra imamo svega 26 zakupaca, a namjera je da se stvori sadržaj zbog kojega bi se putnici zadržavali u našoj zgradi – objasnio je Darko Barišić, voditelj Upravnog područja nekretnine HŽ Infrastrukture.
Obnova zgrade čije su instalacije zadnji put zamijenjene nakon 2. svjetskog rata koštala bi, procjenjuju u HŽ Infrastrukturi, oko 4 milijuna eura, no za to ulaganje traži se i investitor, a zainteresiranih već ima.
– Mi bismo zakupcu zgradu dali u najam na 20 godina, a on bi financirao njenu obnovu. U tom roku, kako smo procijenili, HŽ Infrastruktura od toga bi imala dobit od četiri milijuna eura. Dakle, imali bismo obnovljenu zgradu, a i zaradili bismo. Ponude već stižu – kazao je Barišić i dodao da su za davanje zgrade, koja je vlasništvo države, u koncesiju privatnom vlasniku na spomenuti rok dobili odobrenje Državnog ureda za upravljanje imovinom.
Istovremeno bi se za potrebe funkcioniranja prometa željeznicom osigurali svi prostori poput čekaonice, blagajne, infopulta.
– Organizacija i regulacija prometa u ovom je projektu osigurana. Naši radnici s kata, na kojem je plan smjestiti malo luksuzniji hostel, prešli bi u obližnju zgradu u Mihanovićevoj ulici – dodao je Barišić.
Zgrada je spomenik nulte kategorije i pod zaštitom je, vizualno se ne smije mijenjati, no zavod za Zaštitu spomenika za ovakvu investiciju dao je zeleno svjetlo.
Ishođene dozvole
– Mi sa zgradom ne smijemo napraviti ništa u smislu izmjene izgleda. Fasada i krovište obnovljeni su 2008. godine, a o svemu što se bude radilo unutar zgrade i dalje ćemo tražiti suglasnost Zavoda za zaštitu spomenika – objasnio je Barišić. Sličan model primijenit će HŽ Infrastruktura na zadarskom kolodvoru, a namjera je na isti način komercijalizirati prostore na 16 gradskih kolodvora diljem države.
– Istu stvar radimo u Zadru gdje ćemo ovaj modeli i isprobati, a realno je da bi se cijela priča u Zagrebu mogla dogoditi za godinu i pol dana - smatra Barišić.
Koji to mozak misli da su "dućani s odjećom" ono što privlači ljude? Pa zar baš sve u ovom gradu mora biti orijentirano na prodaju krpa? Postoji li netko normalan u ovom gradu? I sposoban. Ovo je retoričko pitanje.