Kvalitetniji biciklistički trakovi i staze, više novca iz gradskog proračuna, smanjenje parkirališnih mjesta u korist biciklista, samo su neki od zahtjeva korisnika bicikla kao prijevoznog sredstva. A o idejama i željama izjasnili su se u anketi koju je organizirao Sindikat biciklista.
Iako postoje razni prijedlozi kako da se pojedini problemi riješe, ispitanici su jedinstveni u odgovoru da su promjene u korist biciklizma u gradu hitno potrebne.
Manje bi bile gužve
– Ovi rezultati samo potvrđuju ono što dulje vrijeme tvrdimo, a to je da je vrijeme da Grad Zagreb počne shvaćati probleme s kojima se susreću biciklisti ozbiljno i da je vrijeme da se počne ulagati u biciklističku infrastrukturu – ne samo zbog biciklista nego i zbog manjih gužvi, čišćeg zraka i općenito bolje kvalitete života – kazao je Marko Gregović iz Sindikata biciklista.
U anketi sudjelovalo je 3130 građana, a u nadi za poboljšanje infrastrukture predložili su i ideje za rješenje problema. Tako 1684 ispitanika smatra da je opravdano na određenim lokacijama smanjiti broj parkirališnih mjesta u središtu grada za poboljšanje uvjeta za bicikliste i pješake te da se biciklističke staze trebaju graditi prije svega oduzimanjem prostora motornom prometu.
– Kozmetičkim zahvatima na pločnicima nisu zadovoljni ni biciklisti niti pješaci i vrijeme je da takva praksa prestane i da se počnu graditi staze prema standardima kvalitete koji su već dulje vrijeme prisutni u drugim gradovima u Europi – dodao je Gregović.
Takva poboljšanja, smatraju, ne zahtijevaju velike novčane izdatke, ali unatoč tome Zagreb posljednjih godina ne izdvaja praktično ništa za gradnju biciklističke infrastrukture.
Stupići nisu staza
Bolja infrastruktura bila bi i poticaj za korištenje bicikla. U tome je suglasno čak 2075 ispitanika.
– U Zagrebu još ne postoji nijedna kvalitetna biciklistička staza te stoga bicikl kao prijevozno sredstvo koristi manje ljudi nego što bi to bilo moguće i poželjno – dodao je Gregović.
Također, iscrtavanje žutog traka na pločnicima, koje najčešće ne vode nikuda, na njih se parkiraju automobili ili se postave stupići, ne smatraju se biciklističkim stazama.
Tako razmišlja 1612 ispitanika te smatraju da je bolje takve trakove uopće ne ucrtavati.
>>Prevladavanje straha za užitak vožnje biciklom
" Iscrtavanje žutih traka na PLOČNICIMA i kolnicima biciklisti ne smatraju odgovarajućim rješenjem " Pješaci još manje !!!!! Nakon što su zbog opasnosti biciklisti maknuti sa cesta, sada su oni postali opasnost za pješake na nogostupima. Uvijek jači tlači !!!! A da ne govorim o motoristima koji ( divljom ) vožnjom po nogostupima izbjegavaju gužve i kolone.