Hrvatski taksisti spremaju prosvjed ako Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture ne zabrani rad Ubera. Ako pak prosvjed ne urodi plodom, prijete da će blokirati Zagreb. Oni, naime, smatraju da ministarstvo mora zabraniti rad Uberu jer je utvrdilo da u Hrvatskoj posluje nezakonito – da Uberovi partner-vozači ilegalno obavljaju taksi prijevoz.
Traže jednake uvjete
Ivan Pilko, potpredsjednik Udruženja Radio Taxi Zagreb, kaže da bi mogli krenuti u prosvjed za 15-ak dana te da će taksisti pričekati još malo oko njegove organizacije dok ne vide u kojem će smjeru ići izmjene Zakona o prijevozu u cestovnom prometu na području reguliranja prijevoza putnika osobnim automobilima.
– Prvo ćemo organizirati mirni prosvjed i nećemo njime maltretirati građane, a nakon toga, ako se ne zabrani rad Ubera, krećemo u blokadu zračne luke i Zagreba. U Francuskoj, primjerice, taksisti su se nažalost upravo tako izborili za svoja prava – kaže Pilko. Dodaje da se to odnosi ponajprije na pravo na rad pod jednakim uvjetima. Očekuje da bi na prosvjed moglo doći najmanje 1000 taksista iz cijele Hrvatske. Taksisti tvrde da im je dnevni promet pao 40 posto otkako je Uber ušao na hrvatsko tržište te da su izgubili gotovo sve noćne vožnje. Stoga se mnogi obrti gase. Smatraju da je neravnopravna tržišna utakmica s Uberovim vozačima koji mogu sami određivati cijenu vožnje i nemaju troškove koje po zakonu moraju podmirivati legalni taksisti. Da su taksisti jedinstveni oko prosvjeda i moguće blokade Zagreba, potvrdio nam je i Krunoslav Krznarić, zagrebački taksist koji nije član Radio Taxija.
– Na prosvjed i blokadu doći će taksisti iz cijele Hrvatske i neće otići iz Zagreba dok se problem ne riješi – poručuje Krznarić.
U ministarstvu kažu kako je inspekcijskim nadzorom utvrđeno da je tvrtka Uber Croatia, koja ima sjedište u Hrvatskoj, registrirana isključivo za marketinške aktivnosti promocije i reklamiranja u ime i za račun svog vlasnika, tvrtke UBER B.V. sa sjedištem u Nizozemskoj. Nizozemska tvrtka vlasnik je elektroničke aplikacije za povezivanje prijevoznika, vozača Ubera i putnika, te ima ovlast koordinacije svih operativnih postupanja s aplikacijom.
Kazne premašile 2,5 mil. kn
Budući da aplikaciju koriste upravo partneri–vozači kako bi pronašli potencijalne klijente, na način suprotan odredbama Zakona o prijevozu u cestovnom prometu, inspekcija cestovnog prometa je upravo njima izricala prekršajne sankcije zbog obavljanja javnog prijevoza putnika u unutarnjem cestovnom prometu bez licencije, kao i upravne mjere privremenog isključenja vozila iz prometa i privremene zabrane obavljanja protuzakonite djelatnosti. Tijekom prošle godine izrečeno im je ukupno nešto više od 2,5 mil. kn prekršajnih kazni, 48 rješenja o privremenom isključenju vozila iz prometa te 26 rješenja o zabrani obavljanja javnog prijevoza putnika bez licencije. Na prekršajne naloge upućeni su prigovori i u tijeku su drugostupanjski postupci na nadležnim prekršajnim sudovima te na Visokom prekršajnom sudu. Iz ministarstva poručuju da i dalje poduzimaju aktivnosti u skladu sa svojim ovlastima na području kontrole obavljanja javnog prijevoza putnika osobnim vozilima.
>> Tužili Uber: Zavaravaju kupce i nedopušteno se oglašavaju
>> Je li Uber 'samo' aplikacija ili je ipak taksi tvrtka?
50 kn mi uzeo čovjek od glavnog kolodvora do autobusnog. Nisam dobio ni račun. I onda se pitaju zašto im uber uzima posao.