Zašto još nisu počeli radovi na zagrebačkom aerodromu, ali su usluge za putnike poskupjele i do 100 posto, neka su od pitanja koja je javno, francuskom konzorciju ZAIC, koji je dobio koncesiju za upravljanje Zračnom lukom Zagreb (ZLZ), uključujući i gradnju novoga terminala, danas uputio predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor.
Tri mjeseca od posljednjeg obraćanja javnosti ZAIC-a, koncesionara za upravljanje Zračnom lukom Zagreb, koji je tad s ministrom prometa Sinišom Hajdašem Dončićem najavio početak gradnje novoga terminala na aerodromu Pleso, još nema nikakvih radova, što zabrinjava predsjednika Gradske skupštine Darinka Kosora, uime Grada kao 25 postotnog vlasnika ZLZ-a.
- Možemo zaključiti da se radi o promjeni samoga projekta, jer terminala kakav je najavljen neće biti izgrađen, već će biti manji i drugačiji - misli Kosor, koji je na današnjoj pressici, sazvanoj upravo oko najnovijih događaja oko zračne luke, komentirao i povećanje cijena naknada putnicima do 100 posto.
-
Foto: Goran Jakuš/Pixsell
Koncesionar povećanje cijene želi prebaciti na putnike, građane RH. Zašto se uopće diže cijena ako terminal još nije izgrađen, a ni usluga kvalitetnija - pita se dalje Kosor i zaključuje da se zapravo radi na "slabljenju i uništenju Croatije Airlines, koja bi se zatim prodala za 1 kunu".
- Za to krivim Ministarstvo pomorstva, prometa i infrastrukture, te ministra Sinišu Hajdaša Dončića, zbog štetnog ugovora punog rupa, s još štetnijim aneksima koji evidentno pogoduju francuskom koncesionaru, a na štetu Republike Hrvatske - zaključuje Darinko Kosor, u današnjem obraćanju javnosti u vezi zagrebačke zračne luke, jednom u nizu svojih komentara kojima on, kao predstavnik građana, zapravo, kako navodi, izražava zabrinutost i "upozorava na dosadašnje propuste i moguće posljedice ovakovoga postupanja".
Lani u listopadu bilo je najavljeno da će gradnja terminala početi u prvom kvartalu ove godine, no da će točan datum odrediti vremenski uvjeti.
Tema je okupljanja na koje poziva medije "Kako ne treba ugovarati koncesije, na primjeru Međunarodne zračne luke Zagreb".
Šefu zagrebačkoga političkog predstavničkoga tijela ovo nije prvi put da reagira oko zbivanja na Plesu. Dosad je, otvorenim pismima ZAIC-u ili Vladi, posebno resornom ministru prometa Hajdašu Dončiću, redovito upozoravao na pridržavanje ugovora i rokova, te da se "prime posla oko gradnje terminala."
- Kao predsjednik Gradske skupštine Grada Zagreba dužan sam otvarati pitanja koja se odnose na upravljanje imovinom Grada Zagreba. Grad Zagreb vlasnik je 25 posto Zračne luke Zagreb. Bez obzira na vlasničke udjele, po značaju ZLZ je prvenstveno zračna luka Grada Zagreba i građana Grada Zagreba, ali i cijele Republike Hrvatske i svih njenih građana - pisao je Kosor više puta, apelirajući da treba početi raditi.
Pitajte one koji su u najmu prostora tamo, onih koji imaju reklame, dućane, trafike, bankomate i drugo, što rade Francuzi! Osim povećanja cijena, tamo ništa nova!