Noćni šoping u svijetu počeo je zahvaljujući najvećem modnom magazinu Vogueu koji je, prvo u New Yorku, a poslije i u Londonu, Parizu, Tokiju... počeo organizirati takve manifestacije u suradnji s dizajnerskim imenima, nudeći kupcima novo iskustvo – kupnju izvan radnog vremena po povoljnijim cijenama.
Akcije su magnet
Ubrzo je taj trend, koji je povećao prodaju do 30 posto, došao i u Hrvatsku. Prvo u Zagreb, odnosno u gradske trgovačke centre, a zatim i u druge hrvatske gradove, Split, Rijeku, Osijek...
Domaći trgovci nude, bilo u gradu, što organizira magazin Bestshop, ili u trgovačkim centrima, mogućnost kupovanja do ponoći, uz uštede do 70 posto, akcijski vezane kupnje – na primjer dva artikla kupite, a treći dobivate besplatno, dok većina ugostitelja daje većinu ića i pića iz svog asortimana u pola cijene. Prvi noćni šoping u Hrvatskoj bio je pravi bum, izvukao je tisuće ljudi na ulice, kupovalo se nemilice i cijeli je događaj izrastao u društveni događaj.
Međutim, s vremenom su svi trgovci počeli posezati za noćnim šopingom kako bi privukli kupce. Uz trgovačke lance, trendu su se priključile i kuće specijalizirane za prodaju namještaja, primjerice Kika, ili pak one specijalizirane za građevinski materijal, kao što je Bauhaus. Čak su se i mali poduzetnici priklonili trendu i počeli nuditi svoje usluge u noćnim satima. Zagrepčani tako mogu svoje bicikle petkom i subotom servisirati u sitnim satima. Dakako, po povoljnijim cijenama.
Više nema izazova
– Kada je tek stigao kod nas, takav način kupnje bio je zanimljiv jer je bio nešto neviđeno, nudio je drukčije iskustvo. S vremenom, međutim, ljudima više nije toliko privlačno subotom u deset odlaziti u trgovački centar. Glavni razlog odlaska je ušteda, ali, nažalost, danas malotko ima novca za trošenje tako da se i onima koji se odluče za odlazak u noćnu kupnju to uglavnom svede na gledanje izloga i odlazak na piće – kaže sociologinja Žana Derenčin.
Njezino mišljenje ne dijeli 4000 fanova Facebook-stranice Night Shopping koji međusobno izmjenjuju iskustva iz noćne kupnje, najavljuju nove takve projekte i jedni drugima savjetuju što i gdje kupovati.
Između ostalog, kažu, noćni šoping im je užitak jer ne moraju nikamo juriti i ne strahuju da će im se dućani zatvoriti pred nosom.
U blagdansko vrijeme, koje nam je pred vratima, većina trgovaca ponovno je odlučila igrati na kartu noćnog šopinga i to u kombinaciji sa slavnim gostima.
... građanima je pod ovom ne narodnom vlašću odavno mrak pao na oči ... strava ...