električni dvokotači

E-bicikli: Malo skuplji, ali vas voze i kad ste umorni od pedaliranja

elektrobocikl
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
1/3
14.04.2013.
u 14:44

E-bicikle moguće je voziti pedalama kao klasične bicikle, kombinacijom pedala i elektromotora ili isključivo snagom elektromotora. Omogućuju znatno lakše pedaliranje, ali nisu predviđeni za brze vožnje po neravnom terenu ili usponu

Da su električni bicikli sve popularniji među Hrvatima govori u prilog i to da ih se sve češće može vidjeti na ulicama i biciklističkim stazama diljem lijepe naše. Iako su do nedavno bili nepoznanica širem dijelu populacije, sve je izglednije da postaju trend i da njihova popularnost sve više dolazi do izražaja kako kod mladih tako i kod malo starijih. Zašto je tako govori i sama riječ "električni pogon". Naime, električni bicikl naizgled nalikuje običnom biciklu, međutim ima bateriju i elektromotor s kojim možete normalno voziti, ali bez pedaliranja, odnosno umora.

Hrvati ih sve više koriste, a tome doprinosi i ekološka osviještenost građana te zdrav način života, ali i velik broj biciklističkih staza u gradovima koje povećavaju interes za biciklom kao prijevoznim sredstvom koje je efikasnije, zdravije i na kraju brže u gradskim uvjetima. Građani ih sve više vole jer su brži od običnog bicikla, ne zahtijevaju poseban napor pri dužoj vožnji, a u odnosu na motorna vozila omogućuju rekreaciju, sigurni su za okoliš, a troškovi prijevoza su zanemarivi.

– E-bicikle moguće je voziti pedalama kao klasične bicikle, kombinacijom pedala i elektromotora ili isključivo snagom elektromotora. Omogućuju znatno lakše pedaliranje s mnogo manje napora i energije nego tradicionalni bicikli. Također, postižu veće brzine i omogućuju brže putovanje. U odnosu na druga prometna sredstva, omogućuju i veliku uštedu novca jer je jednim punjenjem baterije moguće prijeći i do 30 kilometara udaljenosti i to isključivo snagom elektromotora – priča nam Boris Hrgović, direktor tvrtke Solar Osijek d.o.o. koja se bavi prodajom električnih bicikala. Naglašava kako su e-bicikli zbog elektronskih dijelova prilagođeni mirnijoj i opuštenijom vožnji, kako na ravnim površinama tako i na blagim kosinama.

– Drugim riječima, ne omogućuju toliko okretnost kao primjerice neki klasični sportski bicikli – ističe Hrgović.

Vozačka dozvola samo za električne skutere

Ako se odlučite na kupnju električnog bicikla, važno je znati za što će vam služiti taj bicikl. Trebate znati na kakvim površinama će se e-bicikl voziti te tko će ga koristiti kako bi se izabrao najbolji model.

– Važno je napomenuti da električni bicikl nije predviđen za brze vožnje po neravnom terenu ili usponu. Mala snaga motora ne omogućuje dugotrajnu vožnju u elektro-modu te na većim i duljim uzbrdicama. Električni bicikl predviđen je za savladavanje uspona do 10 posto. Također, bitno je naglasiti da se e-bicikl vozi po biciklističkoj stazi ondje gdje ona postoji. Svakako se posavjetujte sa stručnjacima prije kupovine i, ako je moguće, isprobajte vožnju prije kupovine – pojašnjava Boris Hrgović.

Velika nedoumica prilikom kupnje električnog bicikla jeste i ona treba li za njega odgovarajuća vozačka dozvola. Naš sugovornik ističe kako svi propisi koji vrijede za klasične bicikle, vrijede i za elektrobicikle.

– Električni bicikli snage do 0,25kW kojima je elektromotor ugrađen kao pomoć vozaču prema postojećem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama spadaju u kategoriju bicikala i za njihovo upravljanje nije potrebna registracija ni vozačka dozvola. Direktivom Europskog parlamenta, te Pravilnikom o homologaciji motornih vozila postupak homologacije ne odnosi na bicikle koji se upravljaju pedalama i koji su opremljeni pomoćnim električnim motorom maksimalne kontinuirane snage 0,25kW, čija se izlazna vrijednost stalno smanjuje i konačno isključuje kada vozilo postigne brzinu od 25 km/h, ili ranije, ako biciklist prestane gaziti pedale. Kako takvo vozilo ne podliježe postupku tehničkog pregleda, sukladno članku Zakona o sigurnosti prometa na cestama ne podliježe ni postupku registracije vozila.  Vozačka dozvola, osiguranje i registracija obvezni su samo za električne skutere koji se pokreći isključivo snagom elektromotora kakvi su na našim prometnicama rijetki – objašnjava Hrgović.

Jednim punjenjem baterije do 30 km vožnje

Većina električnih bicikala sadrži sustav kontrole koji brzinu ograničava na 25 kilometara na sat, a cijena takvog bicikla ovisi o samom modelu te vrsti baterije, no ne prelazi znatno cijenu boljeg klasičnog bicikla. Cijena se kreće od 3700 kuna pa naviše.

Održavanje električnog bicikla ne razlikuje se mnogo od održavanja klasičnog bicikla. Od klasičnog bicikla razlikuju se u tri električna dijela koji su dizajnirani tako da ne zahtijevaju posebno održavanje, ali traže dodatnu pozornost. Međutim, ostali dijelovi održavaju se jednako kao i kod običnog bicikla.

– Domet električnog bicikla ovisi o težini vozača te uvjetima na cesti, međutim, s jednim punjenjem e-bicikl u prosjeku može prijeći i do 30 kilometara. Kako bi se baterija potpuno napunila potrebno je od 6 do 8 sati punjenja. Baterija se s vremenom troši tako da ju je potrebno zamijeniti. Za olovne gel baterije broj ciklusa punjenja je 350 što otprilike odgovara dvogodišnjoj upotrebi, dok kod litijskih baterija broj ciklusa iznosi preko 1000, ali su one mnogo skuplje i trenutno teže dobavljive – dodaje naš sugovornik.

>> Električni bicikl proglašen inovativnim proizvodom godine

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije