manje potrošite

Mirisima nas mogu potaknuti da trošimo više i više...

'soping01_pho_ziv_070411'
ArhivaVL
06.12.2012.
u 11:00

Možda ćete ove godine šoping obaviti puno svjesnije, što zbog manjka raspoloživih sredstava, što zbog mirisanja prodavaonica u kojima kupujete jer vas čak i mirisi mogu natjerati da potrošite što niste planirali...

Prosinac je počeo, a mnogi su već počeli razmišljati o božićnim poklonima. No dok ove godine kupujete, možda ćete više pažnje obratiti na mirise. Naime, jednostavni mirisi koji ne sadrže mnogo sastojaka, privlače kupce, što vas u konačnici može stajati tanje lisnice, otkrilo je najnovije istraživanje sveučilišta u Washingtonu i švicarskog sveučilišta Sant Galen. Jednostavni mirisi, objasnili su znanstvenici snažniji su motivatori kad je riječ o potrošnji. Primjerice citrusni mirisi ili pak nešto "teži" poput mirisa bora ne zahtjevaju puno mentalnog procesuiranja već oslobađaju mozak da se usredotoči na kupovinu.

- Mozak lakše "prima" jednostavnije mirise i zato se ljudi lakše koncentriraju kada ih udišu dok rade ili u šopingu. Većina ljudi mirise obrađuje na nesvjesnoj razini, ali oni svejedno na njih utječu. Važno je, pogotovo za prodavače i marketing, da ugodan miris nije nužno djelotvorno miris - kazao je dekan Eric Spangenberg sa wašingtonskog sveučilišta.

Stoga kad se uputite u šoping, imajte na umu ovaj detalj. Budite svjesni da prodavači vama manipuliraju i pokušavaju navesti da više potrošite.

Bolji rezultati, više "para"...

S ciljem da ustanove koji miris je kupcima najugodniji u buticima, šoping centrma i prehrambenim prodavaonicama, znanstvenici su na stotine kupaca u Švicarskoj izložili jednostavnom mirisu narandže i složenoj kombinaciji mirisa narandže, bosiljka i zelenog čaja. Zanimljivo, kada je prodavaonicama dominiramo samo miris narandže, prodaja je drastično skočila (oko 20 posto), a prodavači su zadovoljnije trljali ruke i više novca pospremili u kasu, piše Businessnewsdaily. com.

U drugom pokusu američki studenti izlagani su mirisima dok su rješavali kognitivne testove s riječima. Rezultati su i u ovom slučaju bili uspješniji kada se u zraku osjećao jednostavan miris, nego kad su "njuškali" mirise sastavljene od nekoliko različitih komponenti. Rezultati su bili ispod očekivanja i kada nije bilo nikakvog mirisa.

Prodavatelji nekretnina također se služe poznatim trikovima pa u kućama ili stanovima često peku kolače čiji se miris dugo osjeća u zraku...

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije