Na dva kotača

Potraga za adrenalinom: Sljeme - biciklistička oaza

'slika_bike'
Foto: Pixsell, BK Sutla
05.06.2013.
u 12:27

Trenutačna je iskorištenost Medvednice za biciklizam 10-15 posto od mogućeg. Mnogo ljudi iz Zagreba i okolice odlazi biciklima na Pohorje, jer su Slovenci na vrijeme prepoznali mogućnosti takvog turizma. A Sljeme je po potencijalu ispred.

Prije tri tjedna u Parku prirode Medvednica otvorene su nove biciklističke staze – osam kružnih i jedna grebenska, ukupne duljine čak 153 kilometra.

– Nove su staze otvorene u sklopu projekta \"Medvednicom na dva kotača\", u koji se krenulo prije dvije godine u želji da se naprave potpuno nove staze jer su biciklisti zamjerali što prijašnje nisu kružne i što su preteške, a i zub vremena učinio je svoje – rekla je vršiteljica dužnosti ravnateljice Javne ustanove \"Park prirode Medvednica\" Snježana Malić Limari i dodala:

– Staze su trasirane tako da se ne isprepleću s putovima planinara i automobila i da se priključuju na postojeće biciklističke rute u blizini parka. Obogaćene su suvremenim multimedijskim turističkim vodičem na hrvatskom i engleskom jeziku.

Izbor staza za svakoga

Najbolja je stvar na novim stazama što se više ne isprepleću s putovima planinara, penjača rekreativaca. Biciklističke staze različitih su dužina i težina, najkraća je duga 8,5 kilometara, a najduža 29 km. Vozeći se njima biciklisti će vidjeti brojne atrakcije Medvednice poput špilje Veternice, slapa Sopot, stijene Gorsko zrcalo, brojnih kapelica, plemićki grad Medvedgrad... Naravno, na rutama staza su i brojni planinarski domovi i restorani, pa se biciklisti usput mogu i odmoriti i nešto pojesti.

– Te staze jako puno znače nama biciklistima, varijanta kružnih staza je sjajna – slažu se biciklisti i dodaju:

– Odlično je što su različitih težina, pa na njima mogu uživati i amateri i profesionalci.

Šumom i makadamom

Medvednica je idealna za razvoj biciklističkih staza, jer je na samo nekoliko kilometara od milijunskoga grada. Potencijali su jako veliki, no zasad nedovoljno iskorišteni. Ljudi sve više traže adrenalin, ne zadovoljava ih samo vožnja nizinom i običnim cestama. A Sljeme je idealno za takav adrenalinski biciklizam, s puno vožnje šumskim putovima i makadamom. Jer, kažu biciklisti, poseban je osjećaj kada na nekim dijelovima staze morate gurati bicikl kroz blato, a na nekim dijelovima usput berete gljive. Vožnja Medvednicom odnosno šumom uključuje i posebna pravila i posebnu opremu. Obavezna je kaciga, a i te kako su preporučljivi štitnici na laktovima i koljenima, rukavice...

Bitan je i izbor prave odjeće.

– Pamučne majice su najgore jer ne propuštaju znoj i bubrezi mogu stradati isti dan. Zato treba kupiti dres, ne nužno skup, jer gotovo da nema razlike između onog koji stoji 500 kuna i dresa iz supermarketa koji košta 50-ak kuna. U torbu treba složiti još koju majicu, šuškavac ili kabanicu za slučaj kiše, tekućinu, vodu ili energetski napitak... Od dodatne opreme dobro je da se u ruksaku nađe rezervna guma ili set za krpanje gume, te miniset alata, bljeskalica, svjetlo, te set prve pomoći – poručuju biciklisti.

Biciklisti žele bolje uvjete na Medvednici.

– Želja je da se bolje iskoristi već postojeća infrastruktura, da se skijaška žičara preko ljetnih mjeseci koristi za prevoženje bicikala – kažu biciklisti.

Uzor je slovensko Pohorje koje posljednjih godina ubire više novca od biciklizma nego od skijanja.

– Puno ljudi iz Zagreba i okolice odlazi biciklima na Pohorje. Cijena dnevne karte za žičaru je 27 eura, pa izračunajte koliki se novac vrti – poručuju članovi Biciklističkog kluba Sutla.

Bicikli od 10 do 30 tisuća kuna

Mnogi biciklisti kažu da bi dali 100 kuna za takvu dnevnu kartu na Sljemenu. Uostalom, downhill i freeride biciklizmom bave se oni koji imaju bicikle vrijedne između 10 i 30 tisuća kuna, pa im ne bi bio problem izdvojiti 100 kuna za dnevnu kartu. Još kad bi to do kraja prepoznali u PP Medvednica, Hrvatskim šumama i Agenciji za zaštitu prirode, možda bi se stvar malo brže pokrenula. Zasad biciklisti skupljaju potpise za peticiju.

– Trenutačna je iskorištenost Medvednice za biciklizam 10-15 posto. A da bi biciklizam na Sljemenu potpuno zaživio potrebno je samo trasirati staze. To bismo mi napravili sami, no ne možemo ništa bez dozvola države, odnosno Hrvatskih šuma, predstavnika Zelenih – objašnjavaju problem biciklisti.

>>Električni bicikl kao novi trend

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?