Na nacionalnom festivalu filma u Puli mali su ponovno pobijedili velike – Veliku zlatnu Arenu za najbolji film, kao i nagradu Breza za najboljeg debitanta te nagrade za ton, montažu i najbolju sporednu ulogu (Mate Gulin) dobilo je „Pismo ćaći“, mali, nezavisni film Damira Čučića na granici dokumentarnog i igranoga, uz minimalni budžet, snimljen u produkciji Hrvatskog filmskog saveza.
Drugi veliki pobjednik ovogodišnjeg festivala u Puli hvaljeni je „Ljudožder vegetarijanac“ Branka Schmidta, koji je dobio nagradu za režiju, glavnu mušku ulogu (Rene Bitorajac), masku, scenografiju i kameru te Oktavijana što mu ga je dodijelilo Hrvatsko društvo filmskih kritičara.
Uspješan je bio i debitantski film „Sonja i bik“ redateljice Vlatke Vorkapić, osvojivši nagrade za najbolji scenarij, kostimografiju i glazbu, a izmakla mu je nagrada publike, koja je ipak pripala „Haliminu putu“ Arsena A. Ostojića. Za sporednu ulogu u Ostojićevu filmu nagradu je dobila Olga Pakalović, dok je nagrada za glavnu žensku ulogu i te kako zasluženo pripala fenomenalnoj Ani Karić u „Noćnim brodovima“ Igora Mirkovića. Nagrada za tehnološku inovaciju, koja je očito bila i jedini smisao filma, pripala je Jozi Patljaku i njegovu „Slučajnom prolazniku“, koji je dobio uvjerljivo najlošije ocjene publike, ali i kritike. Dominacija „Pisma ćaći“ i „Ljudoždera vegetarijanca“ ne čudi s obzirom na prilično lošu godinu Pule, u kojoj je samo nekoliko filmova dostojno predstavilo nacionalnu produkciju.
Osim uglavnom zasluženo nagrađenih, među filmovima kojih se ne sramimo su i „Zagrebačke priče 2“ te studentske „Košnice“, dok je ostatak dugometražne selekcije na žalost ispod razine kvalitete koja bi opravdala festivalsko prikazivanje. U selekciji manjinskih koprodukcija sve važnije nagrade odnijela je „Parada“ Srđana Dragojevića iako je vrlo uspješan (i humorom na trenutke sličan Paradi) bio i film „Praktični vodič kroz Beograd sa smijanjem i plakanjem“ Bojana Vuletića.
Popis svih dobitnika Zlatne Arene:
1.Nagrada Breza za najboljeg debitanta dodjeljuje se za režiju Damiru Čučiću za film Pismo Ćaći.
“Za kreiranje uzbudljivog emotivnog vrtloga u odnosima između dvije generacije koje ujedno predstavljaju i dva različita svijeta. Odvažna kombinacija elemenata igranog, eksperimentalnog i dokumentarnog filma rezultirala je originalnim i izuzetno inovativnim umjetničkim djelom.”
2. Posebna Zlatna Arena za tehnološku inovaciju dodjeljuje se Jozi Patljaku, producentu filma Slučajni prolaznik za pionirsko uvođenje 3D tehnologije u hrvatsku kinematografiju.
3. Posebna Zlatna Arena za ton dodjeljuje se Martinu Semenčiću za film Pismo Ćaći redatelja Damira Čučića.
“Ton dojmljivo gradi unutrašnju napetost i odnose između dva glavna lika u filmu.”
4. Posebna Zlatna Arena za masku dodjeljuje se Jasni Rosini za film Ljudožder
vegetarijanac redatelja Branka Schmidta.
„Uvjerljivost maske u filmu bitno pomaže prikazu brutalne stvarnosti.“
5. Zlatna Arena za kostimografiju dodjeljuje se Slavici Šnur za film Sonja i bik redateljice Vlatke Vorkapić.
“Kostimografija je u filmu bitna podrška oblikovanju filmske priče i karakterizaciji likova već pri njihovom prvom pojavljivanju u kadru.”
6. Zlatna Arena za scenografiju dodjeljuje se Ivani Škrabalo za film Ljudožder vegetarijanac redatelja Branka Schmidta.
“Stvorila je životno uvjerljiv okvir za atraktivnu vizualizaciju i redateljska rješenja”.
7. Zlatna Arena za glazbu dodjeljuje se Stanku Kovačiću, Damiru Martinoviću i Ivanki Mazurkijević za film Sonja i bik redatelja Vlatke Vorkapić.
“Glazba precizno ocrtava različitost podneblja i mentaliteta protagonista.”
8. Zlatna Arena za montažu dodjeljuje se Hrvoju Mršiću i Damiru Čučiću za film Pismo Ćaći redatelja Damira Čučića.
“Montažna rješenja su hrabrim spajanjima raznorodnih filmskih izraza i preciznim tajmingom njihovih izmjena, bitno odredila dramsku strukturu iznimno samosvojnog filma.”
9. Zlatna Arena za kameru dodjeljuje se Draganu Ruljančiću za film Ljudožder vegetarijanac redatelja Branka Schmidta.
“Snimateljski rad svojom vizualnom vrijednošću i dinamikom predstavlja snažan oslonac i redatelju i vrsnom glumačkom ansamblu.”
10. Zlatna Arena za najbolju sporednu mušku ulogu dodjeljuje se Mati Gulinu za ulogu Oca u filmu Pismo Ćaći redatelja Damira Čučića.
“Igrajući tiranskog oca iz Dalmatinske zagore, nespretnog u izražavanju nježnosti, Mate Gulin je u filmu "Pismo ćaći" pravi primjer kako ponosni muškarci nekad znaju biti upravo nesnosne budale.”
11. Zlatna Arena za najbolju glavnu mušku ulogu dodjeljuje se Reneu Bitorajcu za ulogu dr. Danka Babića u filmu Ljudožder vegetarijanac redatelja Branka Schmidta.
“Rene Bitorajac u ulozi dijaboličnog liječnika pravi je predstavnik beskrupulozne nove elite. Predvodeći sjajnu glumačku ekipu, samouvjereno, točno i nevjerojatnom lakoćom igra proračunato, hladnokrvno i cinično zlo.”
12. Zlatna Arena za najbolju sporednu žensku ulogu dodjeljuje se Olgi Pakalović za ulogu Safije u filmu Halimin put redatelja Arsena A. Ostojića.
“Lik Safije morao je mučno birati između oca i muža i između dvije vjere i nacije, a Olga Pakalović je uvjerljivo glumi, s tjeskobom osobe koja nikada neće znati je li dobro izabrala.”
13. Zlatna Arena za najbolju glavnu žensku ulogu dodjeljuje se Ani Karić za ulogu Helene u filmu Noćni brodovi redatelja Igora Mirkovića.
“Ana Karić se očaravajuće preobražava od umorne i poražene umirovljenice u ženu u kojoj se još jednom razgorio zanos ljubavi i to čini s velikom glumačkom snagom i manirom istinske dive.”
14. Zlatna Arena za scenarij dodjeljuje se Vlatki Vorkapić za film Sonja i bik.
“Vlatka Vorkapić uspjeva djelovati originalno i svježe u tipskom žanrovskom zapletu romantične komedije. Dobrohotno se igrajući općim mjestima naših mentaliteta duhovito je spojila dvoje mladih ljudi iz različitih društvenih sredina i suprotstavljenih nazora.”
15. Zlatna Arena za režiju dodjeljuje se Branku Schmidtu za film Ljudožder vegetarijanac.
“Branko Schmidt snimio je okrutan filmski komentar našeg aktualnog trenutka, zasijekao u bolesno društveno tkivo gdje uistinu nema jasne granice između uglednih građana i ološa. Smiono, sigurno i dosljedno od prve do zadnje minute filma, Schmidt prati svog junaka kroz moralni mulj sve do njegovog potpunog poraza u zločinu, kada on faustovski ostane bez duše.”
16. Velika Zlatna Arena za najbolji film dodjeljuje se Veri Robić-Škarica, producentici filma Pismo Ćaći redatelja Damira Čučića.
"Pismo ćaći" potresno je uvjerljiva priča o odnosu oca i sina u patrijarhalnom svijetu gdje muškarci zaziru od nježnosti. U zadivljujućoj umjetničkoj pustolovini, autori filma, duboko ispod desetljetnih naslaga bijesa, međusobnog optuživanja, krivnje i kajanja, nalaze skrivenu ljubav, oprost i smiraj za obojicu junaka.
Milena Dravic pusi Dravu. A sta pusi Ana Karic?