Slavnu braću Ethana i Joela Coena uvijek je zanimao “folk revival”, glazba koja je 1950-ih cvjetala u dijelu Manhattana, Greenwich Villageu, prije dolaska Boba Dylana.
– To razdoblje moglo bi se nazvati bitnik-scenom kasnih 1950-ih i ranih 1960-ih. Trajalo je samo do ranih 1960-ih i puno ljudi ne zna za njega. Ako volite Boba Dylana kao mi, morate znati i ovu glazbu jer Dylan je puno crpio iz nje – ističe Joel Coen.
Brutalna ljubavnica
Braću se jako dojmila knjiga “The Mayor of MacDougal Street” glazbenika Davea Van Ronka o tom vremenu. Ti memoari zapalili su kreativnu iskru za stvaranje glazbene drame “U glavi Llewyna Davisa” nominirane za dva Oscara. U naslovnoj ulozi mladog folk pjevača koji nastoji uspjeti na sceni Greenwich Villagea 1961. gledamo 33-godišnjeg Oscara Isaaca. Llewyn Davis s gitarom u ruci nađe se u hladnoj njujorškoj zimi te pred nizom naizgled nepremostivih prepreka.
Pomažu mu prijatelji i stranci, a preživljava od onoga na što naiđe u nadi da će uspjeti na audiciji pred utjecajnim glazbenim producentom. Oscar Isaac uspješni je i klasično obrazovani pjevač i glazbenik koji gradi filmsku karijeru. Filmaše je impresionirao na audiciji majstorskom i autentičnom izvedbom u stilu Travis Pickinga. Njegov lik nađe se u ljubavnom zapletu s grubom, čak i brutalnom, nimalo empatičnom mladom pjevačicom Jean Berkey (Carey Mulligan). Njih dvoje se zbliže kad beskućnik Llewyn počne noćiti na kauču u njezinu stanu u kojem živi s Jimom (Justin Timberlake).
Llewyn stalno sa sobom nosi mačku, a zanimljivo je da Oscar Isaac mrzi mačke jer je jednom dobio infekciju od mačjeg ugriza.
Braća Coen kopirala Kubricka
Nadahnuće u stvaranju ove drame Coeni su našli u načinu na koji je Stanley Kubrick snimao kultni horor “Isijavanje”. Prvi kadrovi scene u kupaonici snimljeni su kao perspektiva iz jedne točke, kako je Kubrick snimio susret Jacka Torrancea i O’Gradyja u “Isijavanju” koji se također zbio u kupaonici.