Ispitivanje koje su proveli Londonska škola ekonomije i političkih znanosti (London School of Economics and Political Science) te Goodyear pokazalo je da ponašanje jednoga vozača uzrokuje lančanu reakciju jer se i ostali sudionici u prometu počnu ponašati jednako. Obijesna ili natjecateljska vožnja ljuti druge vozače, a oni svoju ljutnju iskaljuju na sljedećem vozaču koji im dođe ususret. Međutim, smirena vožnja doprinosi većoj sigurnosti i manje stresnim situacijama na cesti.
Čak 55 posto vozača koji su sudjelovali u ispitivanju priznalo je da se zbog pojedinca koji ih na cesti razljuti ili izaziva poslije iskaljuju na nekom drugom vozaču. S druge strane, 87 posto vozača slaže se da ih obazrivost drugoga vozača potiče na veću uviđavnost prema ostalima. Većina ispitanika istodobno je potvrdila da su važne i kretnje zahvale; one se nisu činile važnima manje od 10 posto upitanih. Pokazalo se da i agresija i ljubaznost za volanom mogu potaknuti lanac događaja koji stvaraju ugodniju i sigurniju okolinu ili stresnije i opasnije uvjete za vozače.
Zbog ponašanja drugih vozača svatko može početi voziti agresivnije.
Ispitivanje je zorno pokazalo da agresivno ponašanje na cesti i kod vozača koji inače ne spadaju u kategoriju problematičnih može izazvati opasno ponašanje. Rezultati su otkrili čitav spektar uzoraka ponašanja koji kod drugih mogu prouzročiti otpor: od ubacivanja na prometnim čvorovima i vožnje neposredno iza nekoga do nepravilnoga pokazivanja smjera i načina mijenjanja voznih trakova na autocesti. Važno je dakle da vozači budu svjesni koliko snažno njihovo ponašanje utječe na ponašanje drugih i da svojim postupcima mogu potaknuti ili prekinuti lančanu reakciju.
>> Djeci u vožnji najviše smeta pjevanje, psovanje i vikanje roditelja