Reportaža

Algebrino putovanje top tehnološkim destinacijama

Foto: Privatni album
Algebra
Foto: Privatni album
Algebra
Foto: Privatni album
Algebra
29.05.2018.
u 12:49
U sklopu studijskog putovanja već drugu godinu zaredom studenti, nastavnici i alumniji bili su na tehnodestinacijama SAD-a
Pogledaj originalni članak

Postoji neraskidiva veza između najuspješnijih svjetskih kompanija i obrazovnih institucija, stoga je iznimno vrijedno iskustvo posjetiti i jedne i druge te doznati kako njihove poveznice funkcioniraju. Harvard se ponosi sa 150 dobitnika Nobelove nagrade, dok MIT ističe podatak da su njegovi bivši studenti pokrenuli 30.000 kompanija koje danas zapošljavaju 4,6 milijuna ljudi.

Domaćini su nam prenosili praktično i inspirativno iskustvo namijenjeno nastavnicima i studentima računalstva, digitalnog marketinga ili multimedije, ali i polaznicima programa cjeloživotnog obrazovanja te startuperima u Algebra LAB-u.

MIT ključna destinacija

Sharon Yoo iz MIT Media Laba provela nas je kroz centar i objasnila zašto je nastao Media Lab, ali i koje su najznačajnije inovacije koje su promijenile svijet: GPS, Lego Mindstorms, MPEG-4, ekrani osjetljivi na dodir, Guitar Hero, Digital Ink, Kindle i, npr., Scratch, programski jezik koji se koristi na programima Algebrine Digitalne akademije.

Posjeti predavanjima podjednako su interesantni bili nastavnicima i studentima jer se tako moglo iz prve ruke usporediti pristup i vidjeti što možemo poboljšati, u čemu smo dobri, ali i što novo možemo naučiti. Sastanak vodstva Algebre i MIT Bootcampsa, poduzetničkog inkubatora, na čelu s Erdinom Besimovom i Wimalom Palaniswamy otvorio je prvo poglavlje suradnje temeljeno na razmjeni dobrih praksi i potencijalnom razvoju zajedničkih projekata.

Lidija Ortloff, voditeljica Harvardova prijavnog ureda za ovaj dio Europe, provela nas je kroz njihov godišnji sajam gdje studenti prezentiraju radove. Kroz razgovore s mentorima dobili smo zanimljive prijedloge kako implementirati ovakve projekte u studijske programe. Impresivan je golemi kompleks Harvarda na kojem je, među ostalim, stvoren i Facebook. Nisam mogao, a ne zapitati se s kime sam taj dan dijelio stol u studentskoj menzi – vrlo lako moguće s nekim od najvećih umova sutrašnjice!

Hubspot, sjedište inovacija

– Iako između dva fakulteta – Harvarda i MIT-a – postoje zamjetne razlike, ono što čini temelj njihova postojanja jest poticanje izvrsnosti u svim mogućim pogledima – kaže o svojim dojmovima Srečko Zajec, Algebrin alumni.

Prvi dio studijskog putovanja završio je posjetom sjedištu HubSpota – kompaniji koja je jedan od pionira koncepta automatizacije marketinga i izgrađuje sustave „inbound“ marketinga koji danas koristi više od 40.000 klijenata, ali i naši studenti digitalnog marketinga.

– Posjet HubSpotu bio je jako koristan, meni ujedno i najzanimljiviji, jer smo sve ono o čemu smo učili na studiju digitalnog marketinga imali priliku vidjeti u praksi, u jednoj od najpoznatijih svjetskih tvrtki na ovom području – kaže Antonia Buneta, apsolventica studija digitalnog marketinga.

IBM i Watson

IBM Research Centar Thomas J. Watson mjesto je gdje se već pet desetljeća stvaraju tehnologije budućnosti. Fantastično je bilo čuti i vidjeti što će se u bliskoj budućnosti događati s primjenom umjetne inteligencije i strojnog učenja u informacijskim sustavima, ali i multimediji. Od znanstvenika koji rade na razvoju kvantnih računala moglo se doznati kamo ide razvoj ovih sustava koji će uskoro probiti ograničenja pred kojima se nalaze klasična računala temeljena na današnjim procesorima.

Ništa manje interesantno nije bilo doznati na koji se način Watsonova inteligencija koristi u prepoznavanju navika potrošača, uzoraka na društvenim mrežama i karakteristika pojedinaca, ali i kako sustav “uči”.

– Prije dolaska u IBM imala sam drugačiju percepciju računala kao takvih, što zapravo IBM sve radi i koliko sam proces i istraživanja traju. Sada mogu zaključiti da budućnost kao takva nije jako daleko i vidim koliko su zapravo kompleksne stvari kojima se tvrtke poput IBM-a bave”, zaključila je svoje dojmove Antonia Buneta.

Što će se promijeniti uvođenjem eura i hoće li sve poskupjeti:

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac
Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
novac

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.