Nakon što je početkom godine premijerno pokazan na najvećem salonu automobila u Detroitu, redizajnirana peta generacija Jeep Cherokeeja uskoro stiže u europske salone.
Osvježena verzija ostaje pri dizajnerskom smjeru trenutačne generacije koja je u svijetu polučila odlične prodajne rezultate, ali je ipak primjetno pripitomljena. Novi će Cherokee tako izgledom biti više terenski SUV po uzoru na sve ostale Jeepove modele, poput većeg Grand Cherokeeja i nedavno na tržište pristiglog Compassa, a ne kao dosad trendovski crossover. Posebno se to odnosi na prednju masku koja je sada robusnija i odaje ozbiljniji dojam, dok je stražnji dio blago osvježen i donosi nešto drukčija svjetla u LED tehnologiji.
Dimenzije su ostale iste, što znači da bi dužinom od 462 centimetra i međuosovinskim razmakom od 270 cm Cherokee i dalje trebao konkurirati luksuznim SUV-ovima poput Mercedesa GLC, BMW-a X3 i Audija Q5.
U prosjeku je novi Jeep Cherokee 100 kilograma lakši, a to je postignuto lakšim nosačima motora i lakšim komponentama šasije te manjom masom stražnjeg diferencijala.
Osvježena je i unutrašnjost, s djelomično novim dizajnom i materijalima, a prtljažnik je povećan za čak 70 litara. Sada Cherokeejev prtljažnik prima 570 litara, a dodatni je prostor dobiven većom korisnom širinom prtljažnika (povećana za 8,5 cm).
Na komandnoj ploči dominantan je jedan od dva informacijska zaslona u ponudi, dodirni 7-inčni ili 8,4-inčni uz četvrtu generaciju Uconnect multimedijskog sustava koji podržava povezivanje s pametnim telefonima.
Cherokee sada u svim verzijama dolazi sa serijskim novim prednjim Full LED svjetlima, kao i s LED dnevnim svjetlima te maglenkama, dok su stražnja svjetla u djelomičnoj LED tehnologiji. Kupci mogu birati između 10 boja karoserije, od kojih su dvije nove – Olive Green i Pearl White – a restilizirani su i aluminijski naplaci u različitim veličinama – do 19-inča.
Što se motorizacije tiče, na početku dolazi samo 2,2-litreni Multijet II četiricilindarski dizelski motor koji će se nuditi u dvije razine snage – sa 150 KS i 350 Nm te 195 KS i 450 Nm, a njega je moguće kombinirati sa 6-stupanjskim ručnim ili 9-brzinskim automatskim mjenjačem, kao i pogonom na sva četiri ili samo na prednje kotače. Od iduće godine moći će se birati i 2-litreni turbobenzinski motor s 270 konja.
Cherokee u izvedbama na sva četiri kotača ima vrhunske terenske performanse. U ponudi će biti tri sustava pogona na sva četiri kotača. Sustav Active Drive I ima prijenosnik snage koji je u cijelosti elektronički nadziran bez obzira na brzinu. Active Drive II s pogonom na četiri kotača i reduktorom odlično je rješenje za osiguravanje prianjanja na iznimno niskim brzinama, dok Trailhawk sa serijskim pogonom na četiri kotača Active Drive Lock osigurava izvanredne terenske mogućnosti. Cijena još nije poznata, a trenutačno je početna cijena Cherokeeja u Hrvatskoj 355.828 kuna za izvedbi sa 140 dizelskih konja i s prednjim pogonom.
Pogledajte video o tome koliko vrijede vozačke dozvole i kada ih trebate zamijeniti: