PREMIJERA

Hoće li Bayon demokratizirati tehnologiju? Pogledajte zašto Hyundai vjeruje da hoće

Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
Foto: Hyundai
02.03.2021.
u 14:25
Iz Hyundaija kažu da će s novim kompaktnim SUV-om napredne sustave učiniti dostupnima širem krugu ljudi. Bayon ima digitalne instrumente, upozorava na promet straga, samostalno koči da izbjegne nesreću...
Pogledaj originalni članak

Hyundai Motor premijerno je pokazao svoj potpuno novi model, crossover nazvan Bayon. Pripadnik je B-SUV segmenta, što automatski znači dobar start jer upravo su ti modeli među najtraženijima. Hyundai Bayon u Hrvatskoj se očekuje krajem proljeća. Dizajniran je posebno za Europu, uz uvažavanje specifičnosti i sklonosti europskih vozača. Kompaktna vanjština i prostran interijer stoga su prioritet, a Bayon ima i dug popis inteligentnih sustava za sigurnost i povezivost po kojima se, navode iz Hyundaija, izdvaja iz gomile ostalih modela ovog segmenta. Kako kaže ovaj proizvođač automobila, Bayon će demokratizirati tehnologiju tako što će napredne sustave podrške vozaču učiniti dostupnima širem krugu ljudi.

Bayon karakterizira i Hyundaijeva 48-voltna blaga hibridna tehnologija. S njim, Hyundai je u 12 mjeseci predstavio sedam novih ili obnovljenih modela. Ili 20, računamo li sve karoserijske izvedbe i varijacije pogona. U skladu s Hyundaijevom trenutačnom strategijom imenovanja SUV-ova, Bayon je nazvan po popularnom turističkom odredištu, francuskom gradu Bayonne. Nudit će se u devet boja karoserije, a na raspolaganju će biti i dvobojne izvedbe, s krovom u crnoj boji. 
U interijeru je naglasak na što većoj udobnosti – kako na prednjim tako i na stražnjim sjedalima – te povećanju prtljažnog prostora. Dominira 10,25-inčna digitalna instrumentna ploča te 10,25-inčni AVN ili 8-inčni Display Audio sustav. 8-inčni zaslon multimedije dostupan je s bežičnim Apple CarPlay i Android Auto sustavom, što Hyundai čini prvim proizvođačem automobila koji je u automobil ove veličine uveo zrcaljenje bežičnih telefona. Pametni telefoni mogu se puniti i bežično, a vozaču i putnicima na raspolaganju su tri USB ulaza.

Bayon u prtljažnik prima 411 litara, impresivno za model tako kompaktnih dimenzija. Naime, dug je 418 centimetara te je 177,5 cm širok i 149 cm visok. Razmak među osovinama iznosi mu 258 cm. Poput pravog SUV-a, od tla je odignut 18,3 cm. Robusnost dijeli s ostalim članovima Hyundaijeve SUV obitelji, a zajednički su im i Hyundai SmartSense sigurnosni elementi. Ima, primjerice, pomoć u zadržavanju vozne trake, pomoć u praćenju vozila u istoj voznoj traci, inteligentan limitator brzine, prilagodljiva svjetla, sustav upozorenja na nadolazeći promet straga, sustav izbjegavanja nezgoda koji 'vidi' pješake i bicikliste, a reagira i na skretanja u raskrižjima. Pod prednjim poklopcem naći će se dorađeni motori Kappa obitelji. T-GDi turbak dotjeran je kako bi bio još učinkovitiji, posebno u kombinaciji s 48-voltnom blago hibridnom tehnologijom.  Nudi 120 ili 100 konjskih snaga, a dolazi u kombinaciji sa 6-brzinskim ručnim ili 7-stupanjskim automatskim prijenosom s dvostrukom spojkom.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

TT
Tjesimir.Tkalcevic
16:45 23.03.2021.

Osvrćem se na veliki broj komentara (svoj ne bi pribrojio) koji je mislim posljedica ne spominjanja cijene, bilo točne bilo usporednih klasnih modela SUV kojem je izgleda cilj veći broj kupaca? i netko ima krivnju, pitam se.