i građanima i tvrtkama

Za električna vozila država daje poticaje i do 70.000 kuna!

Foto: Borna Filić/PIXSELL
električni automobil
Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
Tesla
08.03.2014.
u 09:40
Visina poticaja ovisit će o vrsti vozila. Poticaji su najveći za električna vozila i iznose 70.000 kuna
Pogledaj originalni članak

Ministarstvo okoliša i Fond za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost pokreću projekt poticanja nabave vozila sa smanjenom emisijom CO2 kojim će se sufinancirati nabava električnih, plug-in hibridnih i hibridnih vozila. U Fondu je za ovaj projekt osigurano 7 milijuna kuna koji su namijenjeni građanima i pravnim osobama, priopćeno je iz Ministarstva.

Njima će se kroz brzu i jednostavnu proceduru omogućiti sufinanciranje u iznosima od 30.000 do 70.000 kuna po vozilu, ovisno o tehnologiji koju vozila koriste. Sufinancirat će se kupnja novih vozila kategorije M1, motornih vozila za prijevoz osoba koja osim sjedala za vozača imaju još najviše 8 sjedala i N1, motornih vozila za prijevoz tereta najviše dopuštene mase do 3500 kilograma.

Visina poticaja ovisit će o vrsti vozila. Poticaji su najveći za električna vozila i iznose 70.000 kuna. Za hibridna ''plug in“ vozila sufinancirani iznos je 50.000 kuna a hibridna vozila sa emisijom do 100 g CO2/ km sufinancirat će se sa 30.000 kuna. Primarni cilj projekta je poboljšanje kvalitete zraka u gradovima kroz smanjenje emisija CO2 u prometu odnosno ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.

Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)

Osobiti naglasak je na gradove u kojima je koncentracija cestovnog gradskog prometa najveća i on je upravo u gradovima jedan od ključnih uzročnika onečišćenja. Promet u ukupnoj energetskoj potrošnji ima udjel od 30%, a u emisijama stakleničkih plinova u EU od oko 25%, od čega 70% generira cestovni promet. Poticanje čistijeg transporta jedno je od važnih karika u postizanju održivog razvoja Hrvatske odnosno EU koji se bazira na zaštiti okoliša i dobrobiti svih članova društva.

Procedura za dobivanje sredstava je jednostavna i brza. Po objavi javnog poziva potrebno je predati ispunjeni zahtjev Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, potpisati ugovor o sufinanciranju, a isplata sufinanciranog iznosa uplatit će se na račun korisnika u roku od 30 dana od dostave dokaza o kupovini vozila, računa, ugovora o kreditu i sl. Građani će moći ostvariti pravo na subvenciju najviše jednog novog vozila, dok će trgovačka društva moći od Fonda dobiti i do 350.000 kuna po jednostavnoj proceduri uz mogućnost povećanja ovog iznosa uz dodatni pregled učinaka po objedinjenom zahtjevu.

Ukupno je za projekt osigurano 7 milijuna kuna, 3 milijuna za direktne poticaje građanima i 4 milijuna za pravne osobe. Poticanjem odnosno sufinanciranjem nabave električnih i hibridnih vozila u Hrvatskoj, planiramo postupno, ali direktno utjecati na smanjenje emisija štetnih plinova u prometu. S obzirom da su emisije iz prometa najznačajniji izvor onečišćenja zraka i emisija stakleničkih plinova, postizanjem ovih ciljeva utjecat ćemo na povećanje kvalitete zraka te smanjenje ukupne emisije stakleničkih plinova na razini države.

Poticanje korištenja električnih, plug-in i hibridnih vozila tema je brojnih nacionalnih politika pa tako EK na osnovu nacionalnih planova donosi procjene da će do 2015. u SAD-u u prometu biti oko milijun takvih vozila, u Kini do 2020. oko 5 milijuna, do 2020. u Francuskoj oko 2 milijuna, Njemačkoj 1 milijun, Velikoj Britaniji 1,55 milijuna. Ove brojke pokazuju snažno opredjeljenje EU prema poticanju takvih ekološki prihvatljivijih vozila.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 15

CH
chemica
12:27 08.03.2014.

Još kada se novcem poreznih obveznika ne bi poticala kupnja automobila proizvedenih od strane TUĐE automobilske industrije...Suludo i kratkog daha. Baš gledam, najjeftiniji hibrid košta sto šesnaest tisuća kuna. Znači li to da kada odbiješ tih pedeset tisuća kuna "poticaja" ( dobro, neka je samo trideset tisuća), košta manje od istog modela benzinca? Malo mi je bedasto, ali u principu jako dobra ideja. Nego, koliko će trebati da nam država konačno bankrotira nakon par mjeseci provođenja ovog projekta? Fantastičnog za naše novčanike, ali fatalnog po državni proračun.

ST
stefj
13:45 08.03.2014.

Hm, a što je sa subvencijama onih koji nemaju automobile? Ne bi li bolje bilo s tih 7 mil. subvencionirati nabavke bicikla? Npr. za državne službenike, umjesto automobila...

DU
Deleted user
15:04 08.03.2014.

kao i poticanje vjekoslava majetića koji 'proizvodi' automobile,lik koji već skoro 20 godina živi na državnoj grbači 'čisteći' minska polj u hrvatskoj,a vjerojatno će još slijedeći 20,fenomenalan biznis,razminiranje je moglo biti davno gotovo da se korumpirana hobotnica nije zavukla u svaku poru života