Renault Wind

Novi vjetrovi na sceni malih kabrioleta

Foto: Arhiva VL
Wind01
Foto: VL arhiva
Wind03
Foto: VL arhiva
Wind04
Foto: VL arhiva
Wind02
14.07.2010.
u 08:00
Wind s rotirajućim krovom ponudit će izbor između dva pokretačka agregata i dvije razine opremljenosti.
Pogledaj originalni članak

Novi "francuz" uveo je pomutnju na sceni malih kabrioleta i to zahvaljujući robusnom izgledu, ali i posebnom krovu. Naime, krov novog Renaultova modela Wind otvara se i zatvara - rotiranjem. Elektronika ga ne sklapa, kao što je to slučaj kod ostalih krovova kabrioleta, već ga zarotira i u tom, naopakom položaju, čitavog ga sprema ne u prtljažnik, već na njega. Scena otvaranja i zatvaranja krova, u svakom slučaju, privući će pažnju čak i onih koji za automobile ne mare.
Za rotirajući mehanizam Renault se odlučio da bi u prtljažniku toga coupea roadstera ostalo dovoljno prostora, čak i sa sklopljenim krovom. Wind je automobil dug svega 383 cm - dakle, manji je od gradskog modela Clio, no ipak veći od minijaturnog Twinga -  sa 270 litara prtljažnog prostora, i mjesta za razbacivanje nema. Krov težine samo 21,8 kg elektronika na prtljažnik pospremi za samo 12 sekundi, što je novi rekord u klasi. Naopako postavljen krov tada ipak nije izložen prašini, jer štiti ga posebno konstruiran poklopac.
Interijer je nepogrešivo Renaultov, no sa solidnom dozom sportskog štiha. Oprema obuhvaća sve potrebne sigurnosne elemente. Sjedala su profilirana, instrumenti uvučeni u ‘tunele’ te podsjećaju na one s motocikala. Uz kromirane detalje i aluminijske pedale, Wind zaista može uzburkati krv u venama vozača. Osobito ako je pod prednjim poklopcem moćniji agregat 1,6 16V od 133 KS, iako ni 1,2 turbo benzinac od 100 konja ne pruža bitnije manji užitak za električnim servo upravljačem, koji pruža odličnu kombinaciju preciznosti i brze reakcije. Dizelski motor za ovaj model u Renaultu ne planiraju, kao ni start/stop sistem.
Općenito, Wind je profitirao od Renaultovih dostignuća na sportskom polju. Renault Sport Technologies sudjelovao je u njegovom stvaranju, a na platformi toga modela vidi se i naslijeđe Clija RS. Automobil po zavojitoj cesti klizi glatko, stabilan je i okretan. Wind sa snažnijim motorom teži 1173, a sa slabijim svega 1131 kilogram.
Renault Wind u Hrvatsku stiže već ovaj tjedan. Cijena tog dvosjeda koji se proizvodi u Sloveniji, u Novom Mestu, je 134.900 kuna. Toliko, naime, valja dati za izvedbu sa 100 konjskih snaga. Wind sa snažnijim pokretačkim agregatom stoji od 153.900 kuna.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Nikica Velikovski
Nikica Velikovski
15:10 09.09.2010.

ja sam oduševljenim ovim simpatičnim autićem :)