Održavanje auta

Servisirajte na vrijeme: Ovo je najčešći razlog za probleme s klimama

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Servisirajte na vrijeme: Ovo je najčešći razlog za probleme s klimama
03.06.2018.
u 16:15
Ako niste sigurni u kakvom je stanju klima-uređaj u vašem vozilu, uputite se u neku od specijaliziranih radionica
Pogledaj originalni članak

Ako je suditi prema vrućinama koje su veći dio naše zemlje pogodile već u travnju, ljeto pred nama moglo bi biti jedno od najtoplijih u posljednjih nekoliko desetljeća. Temperaturni prosjeci već su u mnogim hrvatskim mjestima oboreni i za spomenuti mjesec i za proljeće, i to bi se vrlo lako moglo ponoviti i u ljetnim mjesecima. Srećom, u većini automobila spas nude klima-uređaji.

No, da biste u njihovoj pomoći doista mogli bezbrižno uživati tijekom cijeloga ljeta, sada je krajnje vrijeme da ih odvezete specijaliziranom majstoru, servisirate, dopunite i po potrebi popravite. Onima koji misle da za takvo što nema potrebe jer im klimatizacija sasvim fino hladi i radi bez problema, majstori koji se bave održavanjem vole reći: ako vam i motor radi bez problema, znači li to da ga nećete održavati sve dok se ne pokvari? Naravno da ne! Nadalje, nije to samo pitanje vrućine već i zdravlja, jer se u klimatizacijskom sustavu tijekom godine nakupljaju prašina, pelud i bakterije, virusi, gljivice... koje mogu prouzročiti razne probleme.

Servisiranje klimatizacijskog uređaja u osobnom automobilu jednostavan je i prilično brz, gotovo rutinski postupak kod kojega se većina posla obavlja strojno. Na ventilacijski sustav obično se spaja poseban uređaj koji će iz njega izvući postojeći rashladni plin i temeljito očistiti sustav od nečistoća koje su se u njemu nakupile tijekom eksploatacije. Pritom se podrazumijeva izvlačenje vlage odnosno vakuumiranje sustava, kao i provjera nepropusnosti postojećih instalacija.

Da bi taj posao bio obavljen kako treba, prije puštanja uređaja u rad potrebno je na njegovu izborniku odabrati konkretni model automobila, dakle marku i tip vozila. To se radi tako jer se sustavi klimatizacije međusobno razlikuju i potrebno je pripaziti da se u automobil nakon čišćenja uvede odgovarajuća količina pročišćenog, ali i sasvim novog plina (jer se procjenjuje da ga se kroz godinu tijekom eksploatacije izgubi oko pet posto), a isto vrijedi i za ulje iz kompresora, koje se također treba zamijeniti.

Upravo nedostatak plina ili ulja u rashladnom sustavu najčešći je razlog za probleme s klima-uređajima. On se manifestira tako što zrak koji bi trebao osvježavati putničku kabinu kad aktiviramo klima-uređaj više nije hladan. Nije to ništa čudno ni strašno. S tim se problemom prije ili poslije susretne većina vozača osobnih automobila, a da im se to ne bi događalo odnosno da bi se rizik sveo na najmanju moguću mjeru, preporuka je klimatizacijski uređaj u vozilu servisirati, ovisno o modelu automobila, svake dvije do tri godine. Uz navedene radnje, pritom se najčešće obavlja i dezinfekcija isparivača te izmjena filtra prašine, a neki serviseri pritom preporučuju i čišćenje ozonom, no to je već zasebna tema.

Dakle, ako niste sigurni u kakvom je stanju klimatizacijski uređaj u vašem vozilu ili ga već dugo niste servisirali, uputite se u neku od specijaliziranih radionica. 

Ovo su groblja dizelaša, 300.000 čeka svoju sudbinu:

Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili
Foto: Reuters/Pixsell
Automobili

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

DU
Deleted user
16:35 03.06.2018.

Sve napisano je žešća glupost. Sustav klime je zatvoren i u koliko dolazi do ispuštanja plina onda postoji problem koji treba popravljati. Dok god klima adekvatno hladi na 5-7 stupnjeva C zraka kojeg ispušta, ne treba odlaziti u servis. S druge strane postoje sprejevi za dezinfekciju klime koji koštaju 50-60kn koje treba koristiti na početku svake sezone i to je dovoljno. "Redovito servisiranje" je čisti mit kojim se pokušava izvući novac od ljudi jer eto "to se preporuča". Koliko je točno to što tvrdim govori i činjenica da niti u jednoj servisnoj knjižici ne postoji održavanje klima uređaja, čak ni u vrijem jamstva koje je sada 4-7 godina ovisno o modelu. Dakle, kad bi bilo potrebno "redovito servisiranje" klima uređaja, onda bi to bilo jasno naznačeno kao preduvjet za eventualni kvar unutar jamsvenog roka.

Avatar XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
XPBAT XPBOJ€ XOPBAT
17:45 03.06.2018.

Tražio sam u autoservisu ovo što pišu u članku i rekli su mi da dođem tek kad klima prestane hladiti jer plin nije moguće nadopuniti nego ga se mora isprazniti iz sistema a to nije potrebno raditi dok se ne potroši sam od sebe. Tko ima viška love onda mu isprazne plin i napune

Avatar Oneill
Oneill
17:04 03.06.2018.

To su priče Klima u Auto se nikada ne pokida samo onda kada se pogrešno upravlja i to kada je se gasi i duže vremena ne upotreblja gumice se osuše i budu porozne.