Monri Payments

Zaštita kartičnih podataka ne brine samo kupce već i sve sudionike procesa plaćanja

storyeditor/2022-12-17/Cure_u_online_shoppingu.jpg
storyeditor/2022-12-19/thumbnail_image0.jpg
21.12.2022.
u 12:55
Najsigurniji je način plaćanja kada kupci sami upravljaju kartičnom transakcijom, prislanjaju ili umeću karticu a da je ne ispuštaju iz ruke Beskontaktno je plaćanje kod nas gotovo potpuno prihvaćeno. Plaća se mobitelima i pametnim satovima zahvaljujući mobilnim aplikacijama poput Google Paya i Apple Paya
Pogledaj originalni članak

Prosinac je mjesec darivanja i blagdana i, očekivano, mjesec u kojem kupujemo više nego u svim drugim mjesecima. Globalni trendovi u plaćanju pokazuju da se smanjuje korištenje gotovine kao sredstva plaćanja, a povećava se broj bezgotovinskih transakcija. U Monriju, fintechu koji se bavi obradom kartičnog plaćanja, ove smo godine procesirali svaku četvrtu kartičnu transakciju u Hrvatskoj. Možemo potvrditi da naše tržište drži korak sa svjetskim trendovima koji se kreću u smjeru fleksibilnosti i jednostavnosti.
Beskontaktno je plaćanje kod nas gotovo potpuno prihvaćeno. To je otvorilo vrata i plaćanju preko mobitela, tako da se sad više ne koristi samo za online kupnju. Zahvaljujući mobilnim aplikacijama poput Google Paya i Apple Paya, mobiteli, pa čak i satovi, postaju sredstvo plaćanja u trgovinama.

Od pokušaja prijevara možemo se zaštititi

Unatoč neospornom rastu e-commercea u Hrvatskoj, za svaku online kupnju zabilježimo 10 kupnji u fizičkim trgovinama. Užurbano blagdansko razdoblje i gužve u prodavaonicama dobar su trenutak za pokušaje krađe podataka, tako da je sad više nego ikad prije važno da se kupci informiraju o tome kako se mogu zaštititi prilikom plaćanja.
Najsigurniji je način plaćanja kada kupci sami upravljaju kartičnom transakcijom, prislanjaju ili umeću karticu a da je ne ispuštaju iz ruke. Prilikom plaćanja uvijek je dobro rukom skriti PIN, ali paziti i da se ne vide podaci tiskani na kartici. Kartica nemarno spuštena na pult mogla bi omogućiti nekome da je diskretno fotografira.
Osim toga, važno je redovito pratiti račune i izvatke iz banke kako bismo na vrijeme uočili nepoznate transakcije. U slučaju bilo kakve sumnjive aktivnosti na kartici, odmah kontaktirajte banku izdavatelja jer banke imaju programe i procedure koji štite vlasnike kartica.

Zadnji podaci pokazuju rekordno nizak broj prijevara

Sigurnost kartičnog plaćanja imperativ je za sve tvrtke koje sudjeluju u tom procesu, od kartičnih kuća, preko tvrtki koje procesiraju plaćanja, do samih trgovaca. Manjak povjerenja u sigurnost kartičnog plaćanja najčešći je razlog kupaca za izbjegavanje kartica, no istina je da su prijevare i krađe novca tijekom kartičnog plaćanja zapravo rijetke. Europska središnja banka od 2007. godine analizira učestalost kartičnih prijevara. Prošle su godine objavili analizu podataka iz 2019., kad je zabilježen najmanji udio ikada dosad neautoriziranih transakcija od samo 0,036 posto. Drugim riječima, na svakih potrošenih 100 eura, samo 36 centi bilo je uključeno u kartičnu prijevaru. Gledajući ukupan iznos prijevara, 80% njih dogodilo se prilikom transakcija kod kojih kartica nije bila fizički prisutna (npr. online ili telefonska kupnja), a samo 15% u dućanima i samo 5% na bankomatima. Budući da trgovci na godišnjoj razini prolaze određene sigurnosne provjere, ne iznenađuje nas da je plaćanje u prodavaonicama vrlo sigurno.

Razvoj novih razina zaštite

Kao regionalni lider u procesiranju plaćanja, Monri djeluje poput mosta koji spaja banku trgovca i banku kupca. Obrađujemo više od 100 milijuna transakcija mjesečno te nam je važno da je naša usluga stabilna i pouzdana. Uz to, aktivno radimo na tome da svojim klijentima pružimo najmodernije i najnovije standarde zaštite. Zbog toga smo odlučili ući u proceduru apliciranja za PCI P2PE certifikat, najviši sigurnosni standard u plaćanju u dućanima preko POS terminala. Nakon godinu dana rada na projektu, prva smo tvrtka u ovom dijelu Europe čije je rješenje dobilo taj certifikat, čime se na svijetu može pohvaliti samo stotinjak kompanija.
Za Monri je ovo važna potvrda kvalitete našeg rada i internog kadra, a naši klijenti koji se odluče koristiti ovu uslugu dobit će dodatnu vrijednost u pojednostavljivanju svog poslovanja. Neke procjene govore o smanjenju od čak 70% redovitih sigurnosnih procesa i procedura koje zahtijevaju banke i kartične kuće u odnosu na tradicionalne POS uređaje, što je posebno interesantno velikim trgovačkim lancima koji obrađuju velik broj transakcija.
Sve kompanije koje na bilo koji način participiraju u procesima slanja, primanja ili obrade kartičnih podataka, trebaju svakodnevno investirati u sigurnosne protokole, jedino tako možemo minimizirati kartične prijevare, što izravno utječe na korisnike i njihovu percepciju sigurnosti tijekom procesa plaćanja. 

 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.