Za koncesiju na Zračnoj luci Zagreb zainteresirani su američki Houston Airport System, francuska građevinska tvrtka Bouygues, münchenski aerodrom te turska građevinska tvrtka TAV.
Prema informacijama Večernjeg lista, očekuje se da će sve te tvrtke predati svoje ponude za uzimanje Plesa u koncesiju, a to podrazumijeva gradnju novog putničkog terminala i upravljanje njime. Procijenjena je vrijednost te investicije oko 200 milijuna eura.
Rok do 4. travnja
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture sredinom veljače objavilo je obavijest o namjeri davanja zagrebačkog aerodroma u koncesiju, a potencijalni koncesionari moraju do 4. travnja predati svoje zahtjeve za sudjelovanje na tom natječaju. Nakon toga ministarstvo će u drugi krug natječaja uzeti ponude koje zadovoljavaju tražene uvjete.
A najbitniji su uvjeti za ulazak u drugi krug da ponuđač ima iskustvo upravljanja zračnom lukom koja je u posljednje tri godine imala prosječno najmanje 10 milijuna putnika godišnje, zatim da ima iskustvo u gradnji i financiranju aerodroma vrijednih najmanje 150 milijuna eura u posljednjih 10 godina te da je u posljednje tri godine imao 150 milijuna eura vrijednosti kapitala i slobodan novčani tijek od 50 milijuna eura.
Ponuđač isto tako ne smije upravljati aerodromom koji je u krugu od 400 kilometara od zagrebačke zračne luke, a ne smije biti ni u vlasništvu države.
Houston Airport System upravlja trima zračnim lukama u američkoj saveznoj državi Teksas – međunarodnim aerodromom George Bush u Houstonu te dvjema manjim zračnim lukama: William P. Hobby i Ellington.
Ukupno te tri zračne luke godišnje opsluže više od 50 milijuna putnika.
Prema dostupnim informacijama u hrvatskoj su Vladi najviše zagrizli upravo za Houston Airport System kao mogućeg koncesionara na Plesu, a jedna je od prednosti te kompanije što je houstonski aerodrom baza velikog američkog zrakoplovnog prijevoznika United Airlinesa pa u Vladi smatraju da bi time Zagreb mogao dobiti izravnu zrakoplovnu liniju sa Sjedinjenim Američkim Državama.
U igri i Danci i Australci
Francuska građevinska tvrtke Bouygues već ima iskustva s koncesijama u Hrvatskoj i to na Istarskom ipsilonu. Francuzi bi, očekuje se, ponudu za koncesiju na Plesu sastavili s tvrtkom Aeroports de Paris – operaterom Charlesa de Gaullea, najvećeg francuskog i jednog od najvećih europskih aerodroma.
Preko najvećega francuskog aerodroma lani je prošlo više od 58 milijuna putnika što ga je svrstalo na drugo mjesto najvećih europskih aerodroma, odmah iza londonskog Heathrowa.
Turski TAV Airport Holding najveći je aerodromski operater u toj zemlji.
Usto, TAV je i velika građevinska tvrtka, a ima golemo iskustvo u gradnji novog terminala istanbulskog aerodroma Ataturk kojim godišnje prođu 32 milijuna putnika.
I australska banka Macquarie zainteresiran je za Pleso, a njen mogući partner za taj projekt singapurska je zračna luka.
Pleso je zanimljiv i operateru kopenhagenske zračne luke pa se može očekivati da će ponuda za koncesiju stići i iz te tvrtke.
jel za vladu lobira zuzul?