Mastercard je danas najavio da će potrošači moći koristiti biometrijska rješenja – poput otisaka prstiju ili prepoznavanja lica – kao način identifikacije pri kupnji i plaćanju Mastercard® karticama od travnja 2019.
Sve veća dostupnost biometrijskih rješenja na pametnim telefonima i tabletima, želja potrošača za takvim rješenjima i novi regulatorni okvir Europske unije koji nalaže snažnu autentikaciju ukazuju na to da je vrijeme za biometrijsku autentikaciju u sklopu digitalnih plaćanja.
Potrošači žele biometrijska rješenja
Velika većina potrošača – njih čak 93% – bi umjesto lozinki za autentikaciju plaćanja radije koristili biometriju, a prema studiji koju su proveli Mastercard i Sveučilište u Oxfordu, 92% bankarskih stručnjaka želi implementirati biometrijska rješenja. Banke ističu i da su korisnici skloniji završiti kupnju kada koriste biometrijsku autentikaciju. Stopa odustajanja se smanjuje za do 70% u usporedbi s drugim metodama kao što je slanje lozinke putem SMS-a.
„Biometrijska tehnologija savršeno odgovara očekivanjima potrošača koji žele inovativna i sigurna rješenja za plaćanje, u skladu sa sve više digitaliziranim životnim stilom. Zato – unaprjeđivanjem korisničkog iskustva i osiguravanjem sigurnih transakcija – biometrija donosi prednosti potrošačima, trgovcima i bankama. Naša liderska pozicija u ovom području pokazuje našu sposobnost da se prilagodimo očekivanjima potrošača“, rekao je Javier Perez, predsjednik, Mastercard Europe.
Postojeće metode dokazivanja identiteta na internetu mogu biti kompleksne te odvesti kupca daleko od stranice trgovca. Ovo se može riješiti odmicanjem od onoga što kupac zna (npr. lozinku) i što ima (karticu ili pametni uređaj) te približavanjem onome što ima (npr. mobilni telefon) i što jest (biometrija).
Plan za unaprjeđenje korisničkog iskustva i sigurnosti u digitalnom okruženju
Pomak prema biometriji dio je novog akcijskog plana kompanije Mastercard za pomoć bankama, trgovcima i partnerima kako bi se spriječile prijevare i poboljšalo iskustvo potrošača u novom digitalnom okruženju. Ujedno ispunjava nove regulatorne zahtjeve vezane uz snažnu autentikaciju korisnika koje propisuje PSD2. Tako su kreirane nove usluge kao što su Mastercard's Decision Intelligence ili Automatic Billing Updater koji koriste suvremene tehnologije, uključujući i umjetnu inteligenciju. Ovim pristupom Mastercard će svojim partnerima pomagati da zadovolje zahtjeve propisane novom regulativom PSD2 te optimiziraju iskustvo kupnje za potrošače.
1 Australija, Austrija, Bahrein, Belgija, Brazil, Kanada, Čile, Kolumbija, Češka, Danska, Egipat, Finska, Njemačka, Hong Kong, Mađarska, Island, Izrael, Japan, Kuvajt, Libanon, Malezija, Meksiko, Nizozemska, Novi Zeland, Nigerija, Norveška, Oman, Katar, Saudijska Arabija, Singapur, Južnoafrička Republika, Španjolska, Švedska, Švicarska, Ujedinjeni Arapski Emirati, Ujedinjeno Kraljevstvo, SAD