poslovni uzlet

Banke trebaju pomoći poduzetnicima mentorskim preispitivanjem njihovih ideja

Foto: Jurica Galoic/PIXSELL
Banke trebaju pomoći poduzetnicima mentorskim preispitivanjem njihovih ideja
10.03.2014.
u 14:55
Poslovni dnevnik u suradnji s partnerima pokrenuo je projekt Poslovni uzlet kojemu je cilj odabrati 500 najuspješnijih malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj.
Pogledaj originalni članak

Poslovni dnevnik u suradnji s partnerima pokrenuo je projekt Poslovni uzlet kojemu je cilj odabrati 500 najuspješnijih malih i srednjih poduzetnika u Hrvatskoj koji su proteklih pet godina ostvarili rast prihoda, broja zaposlenih i ocjene boniteta te im, uz pomoć partnera, pružiti alate i edukacije da postanu još bolji i uspješniji. Više o projektu doznajte ovdje.

Ministar poduzetništva i obrta Gordan Maras u petak je, sudjelujući na konferenciji za medije na kojoj je projekt predstavljen, najavio da bi Vlada uskoro mogla donijeti propis po kojem će u tvrtkama morati biti zaposlen minimalno jedan radnik. Osim toga, progovorio je i o trendovima u hrvatskom gospodarstvu, iznijevši podatak da u Hrvatskoj postoji 30.000 tvrtki bez ijednog zaposlenog. 

O trendovima u gospodarstvu na konferenciji je progovorio i Zoran Kureljušić, izvršni direktor Sektora za Marketing, grupe poslova s malim i srednjim poduzećima u Privrednoj banci Zagreb (PBZ) koja je također uključena u Poslovni uzlet kao zlatni partner projekta. Kureljušić kaže da je došlo do ponovnog trenda interesa zaduživanja i investiranja u neke projekte koji su u principu prave investicije. "To nisu, da tako kažem, velike kapitalne investicije, nego se ljudi pripremaju: oprema, strojevi... Nema više velike potrošnje, nego se koncentriraju stvari isključivo prema kvalitetnim programima", kazao je.

Dodao je i kako razna sredstva iz inozemstva i poticajne mjere koje gura naše Ministarstvo daju sada neke rezultate. "Klijenti sada već imaju izbore, i kažu 'Hoću bankarski, hoću miješani, hoću HBOR-ov kredit', što znači da klijenti mogu birati, dakle nisu više osuđeni na jedan izbor. Poticaji su nešto što traže, raspituju se, još nema dovoljno kvantuma znanja o tome, međutim, ono što možemo primijetiti je glad za informacijama - kako mogu dobiti poticaj, što imam u EU fondovima, što je bilo, a što će biti u novoj omotnici. I mi primjećujemo kao banka jednu jako izraženu glad za tom vrstom informacija, ali i za poduzetničkim znanjem. Znanje, ulaganje u poduzetničko znanje i kompetencije je područje gdje smo si mi zacrtali kao institucija zadatak jer vjerujemo da samo educiran poduzetnik je ustvari dugovječan poduzetnik. Kritična je ta treća godina, i trebaju dogurati od treće do pete godine", kazao je Kureljušić, dodavši: "Mi želimo sada pomoći od tog startup modela pa do modela vođenja poduzeća kada je sve uobičajeno, pa onda one ključne stvari, idemo u neki iskorak - da li investiram; da li se još uvijek moram konsolidirati? I  i to su sada uloge banaka da pomognemo poduzetnicima, ne sa savjetima, više s nekim mentorskim preispitivanjima tih poslovnih ideja  Kada dođemo u tu fazu da se razumijemo, onda će se i vjerojatnost uspjeha tih projekata značajno povećati".

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.