Izvozimo u više od 40 zemalja svijeta na pet kontinenata. Njemačke autoceste čisti više od 600 naših snježnih plugova, u Francusku smo prošle godine isporučili 150 kompleta naših strojeva za zimsko održavanje, a u Mađarskoj, baš kao i u Hrvatskoj, držimo gotovo kompletan sustav održavanja cesta i autocesta. U Norveškoj, Švedskoj i Finskoj prometnice odleđuje više od 300 naših posipača, a u Rusiji oko 150 – kaže Ivan Franičević, predsjednik uprave Rasco grupe iz Kalinovca, koja je hrvatskoj javnosti prilično nepoznata, no u europskim su razmjerima među 5 top igrača kad je u pitanju proizvodnja komunalne opreme.
Financira ih i EU
Iako sva njihova tržišta zapravo stagniraju, a puno ovise i o snijegu, kojega je s klimatskim promjenama sve manje, kompanija je u lanjskoj godini ostvarila konsolidirani prihod od prodaje u iznosu od 170,8 mil. kuna, što je povećanje od 13% u odnosu na prethodnu godinu, dok je dobit od 15,4 mil. kn 12,5% veća. Zaposlenih je 11,7% više (ukupno 416), a prosječna neto plaća od 6769 kuna u siječnju 2020. u odnosu na kolovoz 2018. 24% viša.
– Rast neto dobiti, koja je reinvestirana u financiranje rasta kompanija i investicije, rezultat je rasta prihoda od prodaje u svim povezanim poduzećima. Važan izvor financiranja investicija su i natječaji za sredstva Europskog fonda za regionalni razvoj gdje smo prijavili pet projekata ukupne vrijednosti 82,9 milijuna kuna, od kojih se očekuju bespovratne potpore u iznosu 34,9 mil. kuna – kaže Franičević.
Na najvećem europskom sajmu komunalne opreme IFAT u Münchenu u svibnju će predstaviti svojevrsnu senzaciju – prototip hrvatske električne cestovne čistilice Lynx kojeg razvijaju u suradnji sa zagrebačkim FER-om. Tvrtka danas u portfelju ima 70-ak proizvoda, među kojima je i ekološki najprihvatljiviji sustav za zimsko održavanje prometnica u Kijevu. Nisu najjeftiniji, priča Franičević. Njihova cijena dolazi iz kvalitete i pouzdanosti pa je lani čak 85% udjela u prihodima činio izvoz.
U Kanadi i na -41°C
Ukrajinski premijer i gradonačelnik Kijeva čak su i na svojim društvenim profilima podijelili fotografije Rascoovih vozila u akciji čišćenja autoceste koja ih povezuje s Crnim morem. Među značajnijim poslovima u 2019. svakako su i isporuke 15 specijalnih plugova minhenskoj zračnoj luci te u Kanadu gdje su se njihovi posipači dokazali u ekstremnim uvjetima na temperaturi od minus 41°C.
– Kada su vam kupci zemlje sa sjevera Europe poput Norveške gdje su navikli na snijeg i led i do osam mjeseci u godini, kao i Kanade i Rusije, to znači da ste se na vrlo konkurentnom tržištu u protekla tri desetljeća uspjeli dokazati svojom kvalitetom i širokim asortimanom proizvoda – pojašnjava Franičević.
Tvrtka, koja ove godine slavi 30 godina uspješnog poslovanja, startala je iz garaže s dva zaposlena i obrtom za servisiranje poljoprivrednih strojeva. Od početka su okrenuti vlastitoj pameti i proizvodima te su već 1994. proizveli prvi stroj održavanje prometnica: kamionski vučni posipač. Domaći kupci prepoznali su ih puno prije nego su se dokazali na stranim tržištima, no znanje i iskustvo iz zemalja poput Njemačke i Rusije, itekako su im pomogli da izrastu u respektabilnog igrača, bez kojega danas ne mogu ni Pariz, Oslo, Helsinki, Frankfurt, Moskva, Madrid i mnogi drugi gradovi, općine i veliki sustavi za održavanje prometnica izvan urbanih područja.
Čudo da smijete pisati pozitivno o HRvatskoj ?! Čestitke hrvatskim inžinjerima i radnicima !