Interes za koncesiju za Zračnu luku Zagreb iskazalo je deset tvrtki ili konzorcija. Drugi rok za slanje zahtjeva za sudjelovanje u nadmetanju za izbor koncesionara na Plesu istekao je u ponedjeljak. Dokumentaciju za sudjelovanje u nadmetanje ukupno je podiglo 75 tvrtki, banaka ili osoba.
Obrada zahtjeva
Za koncesiju na najvećem hrvatskom aerodromu od zvučnijih imena interes su iskazale zračne luku u Münchenu, Zürichu i Houstonu, upravitelji najvećeg istanbulskog aerodroma Ataturk...
Među kandidatima su i tvrtke iz Indije, Koreje, Grčke, Velike Britanije i Francuske. Nakon što su ponude primljene, stručno povjerenstvo za koncesiju novog putničkog terminala Zračne luke Zagreb obradit će ih te utvrditi koje od njih ne zadovoljavaju uvjete za ulazak u drugi krug nadmetanja. A uvjeti za kvalifikaciju u drugi krug su, među ostalim, da natjecatelj ne smije imati u svom vlasništvu zračnu kompaniju, da je neovisan o državnim prihodima, da nema znatniji udio u zračnoj luci u krugu od 400 kilometara od Zagreba, da ima iskustvo u vođenju zračne luke koja je u posljednje tri godine imala prosječno najmanje 10 milijuna putnika, da je sudjelovao u gradnji i financiranju zračne luke vrijedne najmanje 150 milijuna eura, mora imati vrijednost kapitala od minimalno 150 milijuna eura...
Stručno će povjerenstvo sljedeći tjedan, 19. svibnja, objaviti koje su ponude ušle u drugi krug te će pozvati kvalificirane kandidate da dostave financijske ponude, a za to je rok sredina lipnja. Državni tajnik za infrastrukturu Tomislav Mihotić pri otvaranju ponuda kazao je da je planirani rok za odabir koncesionara rujan ove godine, a potpisivanje ugovora očekuje se u listopadu. Koncesionar do kraja siječnja 2012. godine pak treba zatvoriti financijsku konstrukciju, a novi terminal trebao bi se početi graditi u drugom kvartalu sljedeće godine.
Rok za gradnju je tri godine, a koncesionar odmah dobiva na upravljanje i postojeći terminal i Zračnu luku.
Vrijednost investicije
Mihotić je priznao da su kandidati predlagali da se vrijednost investicije smanji s planiranih 192 milijuna eura te se ta varijanta sada razmatra. Prema njegovim riječima, problematičan je broj putnika koji je propisan jer se traži pet milijuna putnika, no to je ipak preambiciozno pa će se taj broj vjerojatno smanjiti na tri milijuna.
Tek kad bi se prešao broj od tri milijuna putnika, išlo bi se u drugu fazu gradnje terminala koja je vrijedna oko 29 milijuna eura.
A pobjednik natječaja za koncesijjjju jeeeeee. onaj koji je dao najveću proviziju