Hrvatska nacionalna aviokompanija Croatia Airlines u prvih deset mjeseci ove godine prevezla je 6,9 posto manje putnika nego u istom razdoblju prošle godine, pokazuju najnoviji podaci Europskoga udruženja avioprijevoznika (AEA) koje okuplja 33 zračne aviokompanije. CA se tako našla u društvu deset avioprijevoznika koji su zabilježili pad broja putnika. Od hrvatske zračne kompanije veći pad putnika imao je samo britanski BMI.
I dok hrvatski nacionalni avioprijevoznik gubi putnike, aviokompanije naših susjeda dobivaju nove pa je tako srbijanski JAT u deset mjeseci ove godine prevezao 5,1 posto više putnika nego u istom periodu prošle godine, a slovenska Adria Airways zabilježila je rast od četiri posto.
CA je od početka ove godine prevozila sve manje i manje putnika u usporedbi s godinom prije. JAT i AA svih tih mjeseci uglavnom su bilježili rast. Na razini 33 članice Europskoga udruženja avioprijevoznika ostvaren je prosječan rast broja putnika od 2,4 posto u prvih deset mjeseci ove godine.
Aviokompanija koju je donedavno vodio Ivan Mišetić, a odnedavno je vodi Srećko Šimunović, ne može se pohvaliti ni popunjenošću putničke kabine svojih zrakoplova. Prosječna popunjenost putničke kabine (load faktor) CA za deset mjeseci ove godine iznosi 61,9 posto i čak je 0,1 postotni poen veća u odnosu na prvih deset mjeseci 2009. godine. No od CA po tom su kriteriju bolje samo tri od ukupno 33 članice AEA. Lošiju popunjenost putničke kabine imaju samo JAT, Ukraine International Airlines i rumunjski Tarom. AEA i po kriteriju load faktora bilježi prosječan rast od 2,4 postotna poena.
U CA pad broja putnika u svom financijskom izvještaju za prvih devet mjeseci ove godine (u kojem su imali gubitak od čak 108 milijuna kuna) pravdaju vulkanskom krizom u travnju ove godine (kada je zbog erupcije vulkana na Islandu nekoliko dana bio paraliziran zračni promet nad većim dijelom Europe) te štrajkom stjuardesa u srpnju. No CA je zabilježila pad broja putnika i prije i poslije vulkanske krize i štrajka. Pogotovo zabrinjava pad broja putnika u kolovozu, u špici turističke sezone, kad su inače zrakoplovi CA najzaposleniji.
U kolovozu je tako CA imala pad broja putnika od čak 8,2 posto, a pri tome je pala i popunjenost putničke kabine njezinih zrakoplova, i to 2,6 posto. Koliko CA ima problema s punjenjem svojih aviona pokazuju i podaci da sve češće na rutama te aviokompanije turbopropo zrakoplovi Dash sa 70 mjesta mijenjaju airbusove koji imaju kapacitet od 120 do 160 mjesta. I dok CA nije ubirala plodove uspješne turističke sezone u Hrvatskoj i rast broja turista od tri posto, Adria Airways i JAT, iz zemalja koje nisu tako turističke kao Hrvatska, u kolovozu ove godine zabilježili su značajan rast broja putnika. JAT je tako u špici turističke sezone prevezao 5,1 posto više putnika, a AA čak 19,6 posto više u odnosu na kolovoz 2009. godine. Pri tome su te dvije aviokompanije ostvarile i ozbiljan pozitivan pomak u popunjenosti putničke kabine u deset mjeseci ove godine i, to JAT za 4,7, a AA za 6 postotnih poena.
Bilo sa kime samo ne sa CA.Bahati i neprofesionalni zaposlenici,\" lideri\"kompanije sve za plakati.Onaj brko makaran u Londonu je za motiku a ne za neko šefovanje.