Intervju

Festival svih kreativnih snaga hrvatske oglašivačke industrije

Foto: ''
Festival svih kreativnih snaga hrvatske oglašivačke industrije
04.04.2011.
u 14:05
Slaven Fischer Predsjednik uprave HURA-e govori o organizaciji nacionalnog festivala oglašavanja IdejaX koji će se održavati u Zagrebu 26. i 27. svibnja te o stanju na tržištu oglašavanja u Hrvatskoj
Pogledaj originalni članak

Slaven Fischer, predsjednik uprave HURA-e predstavlja nam novi festival IdejaX koji se u svibnju po prvi put održava u Zagrebu.

Što je IdejaX i koji je njezin značaj?

IdejaX budnica je hrvatskoj oglasnoj industriji, poziv svima koji su na bilo koji način uključeni u domaću marketinšku zajednicu ili bi to željeli biti u traganje za idejama koje potiču kreativnost, izvrsnost, konkurentnost, idejama koje postavljaju neke nove standarde.

Velik tim profesionalaca

Po čemu se ovaj projekt razlikuje od drugih?

Najprije po znanju i iskustvu ekipe koja stoji iza IdejeX. Moram priznati da ne znam ni za jedan nacionalni festival iza kojega stoji tako velik tim profesionalaca, a koji istodobno nesebično volontiraju isključivo potaknuti idejom da strukovnoj zajednici, ali i regiji, ponude ekskluzivni sadržaj koji se ne može naći na webu ni na okupu neke slične konferencije. Pogotovo ne uz tako pristupačnu kotizaciju. Zatim, govoreći o natjecanjima, tu su dva žirija s ukupno 23 znalca dokazanih strukovnih i kreativnih reputacija. Ukratko, IdejaX razlikuje se od sličnih festivala spojem vrhunskih internacionalnih govornika i kredibilnog strukovnog natjecanja koja pokrivaju off-line i on-line oglašavanje.

Koja je razlika između festivala IdejaX, Weekend Media Festival, FESTO, SudnjiDan... jesu li to konkurentni festivali i gdje je prostor suradnje?

WMF, SudnjiDan, a i FESTO, svaki od tih događaja gradi svoju priču i sudbinu, ali ne u spoju koji sam upravo opisao u IdejiX. Tako je Weekend Media Festival regionalni susret šire komunikacijske industrije, ali nema natjecateljski karakter. SudnjiDan nezavisni je kreativni festival s kategorijama koje imaju fokus na autore te drukčijim sustavom žiriranja, istodobno bez edukacijskog programa. FESTO čak ni u svojim najboljim izdanjima nikad nije uspijevao pružiti relevantan strukovni program, dok je natjecateljski dio bio koncipiran potpuno drukčije negoli kod IdejeX.

Ipak, IdejaX uvažava druge festivale, a prostor suradnje za sada se najbolje vidi po pojedincima koji su aktivno uključeni u IdejuX, ali istodobno i u neke od navedenih događaja. IdejaX, što je vidljivo iz sastava organizacijskog odbora, kao i obaju žirija, nije festival ni HURA-e ni IAB-a, već svih kreativnih snaga oglasne industrije Hrvatske.

Kakvo je stanje na tom tržištu u Hrvatskoj, stječe se dojam razjedinjenosti?

U teškim vremenima nema onoga tko se ne zapita koji mu je interes važniji, partikularni ili univerzalni. HURA je interesno gospodarsko udruženje i njezinih 35 članica bit će u udruzi sve dok HURA bude zastupala njihove interese i opravdavala svaku kunu koju su članice platile članarinom. Ako konkretno gledamo organizatore IdejeX, dakle HURA-u i IAB Hrvatska, oni su upravo danas najaktivniji, dakle i te kako postoji svijest i potreba za promociju univerzalnih interesa. S druge strane, nažalost, u Hrvatskoj ne postoji relevantna udruga oglašivača, tako da za mnoge ozbiljne teme, poput samoregulacije i strukovnih standarda, nemamo potrebne institucionalne sugovornike.

Koliko sudionika i prijavljenih radova očekujete te koji su glavni ciljevi festivala IdejaX?

Očekujemo više od 1000 sudionika te tristotinjak prijavljenih radova. Koliko znam, slovenski nacionalni festival koji se održava za koji dan prikupio je više od 800 radova i ta me brojka umiruje. O onim ozbiljnim ciljevima već sam govorio, IdejaX ponajprije je edukacijski i motivacijski projekt, a zadatak nam je okupiti cijelu strukovnu javnost. Ne samo ljude iz agencija već i oglašivače, ne samo profesionalce s iskustvom već i juniore i studente. I, naravno, uz strukovni, pružiti im svima i nezaboravan zabavni dio.

Koliko su hrvatske kompanije prepoznale kreativu kao alat koji može znatno pomoći u stvaranju brendova i povećanju prodaje?

Svi znamo da kreativna komunikacija, dakle ona nova, zanimljiva i zabavna, učinkovitije prenosi informaciju od već viđene i mediokritetske. Ipak, nema puno tvrtki koje upravljaju svojim brendovima kontinuirano postavljajući hrabra pitanja: Jesmo li različiti? Jesu li naše ideje i naša komunikacija osobiti? Možda je to tako zato što se u mnogim kompanijama pod pritiskom konkretnih ciljeva poput povećanja prodaje ili udjela na tržištu te sveopće želje za kontrolom svijet potrošača pokušava uporno racionalno tumačiti, a ljudi su naglašeno emocionalna bića koja većinu odluka donose intuitivno, bez nekog velikog razmišljanja. No, bez dvojbe, kreativnost ne samo da ima veliku ulogu u stvaranju brendova već će ta uloga biti sve važnija jer internet i društvene mreže nose važnu promjenu: kampanja više neće započinjati i završavati kada to odredi oglašivač, već kad ljudi o tome počnu ili prestanu – pričati.

Poznata trojica govornika

Zbog čega IdejuX organiziraju HURA i IAB?

Unatoč razlikama, jer HURA okuplja samo agencije koje rade na off-line i on-line platformama, a IAB i agencije i medije, ali samo u on-lineu, osnovna područja djelovanja – industrijski standardi, edukacija i poštena tržišna utakmica – u potpunosti se podudaraju. Ukratko, HURA i IAB "prirodni" su partneri jedne velike zajedničke oglašivačke arene u kojoj se off-line i on-line dnevno isprepliću i sinergiraju. Kad smo to shvatili, trebalo nam je doslovno 48 sati da udružimo snage u IdejiX.

Tko su glavne zvijezde prve IdejeX i po čemu su zaslužile taj status?

Najveća zvijezda za koju smo dosad objavili da dolazi bez dvojbe je Gary Vaynerchuk. Čim je informacija otišla u eter, društvene mreže zabrujale su s nevjericom "Gary dolazi u Zagreb?". Naravno, možete ga vidjeti na netu, no nešto je posve drugo doživjeti ga. Gary je danas jedan od najtraženijih motivacijskih govornika eminentnih svjetskih konferencija, taj je čovjek čista energija, vidjet ćete, prava atomska bomba na bini. Gerd Leonhard je trendseter, media-futurist, poduzetnik i konzultant. Helge Tenno je bloger i ekspert u planiranju komunikacija s tržištem, Skandinavac koji ima iskustvo rada na malim tržištima, što je za nas posebno važno. Svi oni dolaze s ekskluzivnim sadržajem i zadatkom da sa sudionicima IdejeX podijele svoja iskustva, ali i prenesu nove ideje, motiviraju. Zasad smo otkrili samo trojicu od ukupno sedam međunarodnih govornika. Pričekajte da čujete tko je još na popisu!

Usporedite trenutačno stanje u tržišnom komuniciranju u Hrvatskoj, regiji, Europi i SAD-u.

Općenito, izdvojio bih dvije zajedničke točke i jednu po kojoj se razlikujemo od velikih tržišta. Kao prvo, zbog opće neizvjesnosti budžeti su postali nestabilna kategorija, što je kod svih potenciralo probleme planiranja. Zatim, zbog općeg straha delegiranje odgovornosti postalo je pravilo, što je promijenilo načine donošenja odluka, produžilo procese rada te drastično smanjilo životne šanse smjelijih ideja. To je također globalna pojava. S druge strane, iako je razvoj tehnologije započeo i u nas s preusmjeravanjem dijela marketinških aktivnosti na nove postanalogne platforme, mala tržišta imaju ozbiljne teškoće u nalaženju novca za ulaganje u nova znanja i kreiranje novih sadržaja. Vrlo konkretan primjer iz svijeta medija: kada Murdoch objavi da će pristup određenim sadržajima biti moguć samo uz plaćanje, svi znamo da je riješio ostvariti svoj naum, pa i po cijenu golemih kratkoročnih gubitaka. Je li to uopće moguće na tržištu ovako malog potencijala?

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

LI
libagitor
16:13 04.04.2011.

www.peticija.hsls.hr Učinimo nešto, potpis po potpis, korak po korak za bolju Hrvatsku! Ispunite peticiju za lakše zapošljavanje mladih! Posao na mojoj strani! peticija.hsls.hr

JB
Juda ben Tudum
13:56 06.04.2011.

Slaven Fischer Predsjednik uprave HURA-e govori o ............. _____________ bas cudo sto se ne preziva npr. ivankovic ili jurcevic ili horvat ili .....

OB
-obrisani-
00:52 07.04.2011.

¯_¯_¯Hrvatska i eRepublik TE TREBAJU!¯_¯_¯ Srbija je osvojla cijelu Hrvatsku! Sve naše regije su pod srpskom okupacijom i trebate nam da se oslobodimo! Preporucam da probate igrati najpopularniju onlajn strategiju eRepublik koju igra preko 300 000 ljudi širom svijeta i 14 000 hrvata. Virtualni paralelni svijet baziran na realnom životu, potpuno je besplatna a registrirati se možete na sljedecem linku: ¯_¯_¯http://tinyurl.com/erep-registration Trenutno traje borba za oslobođenje, dok se ne oslobodi bar jedna naša regija, registrirajte se u Rumunjskoj ili USA, savezničkim zemljama. ¯_¯_¯U boj, za narod svoj!¯_¯_¯