U potrazi za investitorom koji će Veli Brijun preobraziti u elitni turistički resort, Ministarstvu zaštite okoliša pomagat će savjetnici iz zagrebačkog Horwath Consultinga i Raiffeisen Centrobank AG iz Beča. Partnerski se dvojac za posao vrijedan 6,5 milijuna kuna izborio na natječaju na koji su se javila četiri ponuđača (samo dvije ponude zadovoljile su uvjete), a formalno izbor još mora amenovati i Vlada. U svakom slučaju, konzultanti će morati prvo osmisliti koncept budućeg korištenja brijunskog otoka i koncesijski model, a potom se posvetiti nalaženju investitora. Tko će se upustiti u projekt vrijedan oko dvije milijarde kuna, trebalo bi se doznati tijekom druge polovice iduće godine.– Želimo top turističku klasu, najveće svjetske brendove i investitora koji će ulagati u infrastrukturu, ali i koncipirati sadržaje od kojih će biti multiplikativnih efekata ne samo za Istru nego i šire. Pritom, investitor mora doći u konzorciju s budućim upraviteljem jer želimo i najviši mogući standard u upravljanju kompleksom – ističe ministar Mihael Zmajlović.
Sveprisutni savjetnici
Duljina koncesije još je nepoznanica (zakonski maksimum je 55 godina), no poznato je da će budući koncesionar upravljati turizmom otoka, a zaštita okoliša ostaje posao Nacionalnog parka Brijuni. Na dosadašnje aktivnosti oko potpunog redizajna brijunske turističke ponude iz Upravnog vijeća NP Brijuni nije bilo primjedbi, kao ni na izbor konzultanata. No, u javnosti će zasigurno biti propitkivanja budući da je posao dobio sveprisutni Horwath Consulting, čiji su stručnjaci često angažirani u turizmu, a trenutačno i na redizajnu turističkih zajednica te strateškom marketinškom planu HTZ-a.
Nisu bili najjeftiniji
Pogotovo što pobjednička ponuda nije i najjeftinija. Ministar Zmajlović objašnjava da se uz cijenu vrednovalo iskustvo, adekvatnost plana i metodologije, kvalifikacije i kompetencije ključnih članova tima te da je Horwathova ponuda – ekonomski najpovoljnija. Čelni čovjek Horwath Consultinga Miroslav Dragičević kaže da su posao dobili na natječaju i da on nije adresa za one koji sumnjaju u institut javne nabave.– Predstoji nam veliki i zahtjevan posao. Da nije tako, Vlada ne bi ni tražila konzultante. U timu, među ostalim, imamo i pravnike, zaštitare, prostorne planere, čak i PR agenciju... I da, pucamo visoko. Na Brijunima bismo htjeli brendove poput Ritz Carltona, Fours Seasons i sl. – kaže Dragičević.Inače, u konzorciju je odvjetničko društvo Bogdanović, Dolički&Partneri, Urbis Pula, Dvokut Ecro, BDO Savjetovanje, arhitekt Zoran Balog i PR agencija Premisa.