Akvizicija

Kupi li Mercator, Agrokor postaje 6. najveća tvrtka u Srednjoj Europi

Foto: Boris Ščitar/PIXSELL
Kupi li Mercator, Agrokor postaje 6. najveća tvrtka u Srednjoj Europi
05.04.2011.
u 21:00
S ukupnim prihodima od 6,2 milijarde eura Agrokor bi s Mercatorom napredovao na rang-listi najvećih za čak 12 mjesta
Pogledaj originalni članak

Ako Agrokor uspije u svojoj misiji preuzimanja najvećeg slovenskog trgovačkog lanca Mercatora, za što se prema posljednjim informacijama iz Slovenije već priprema kupoprodajni ugovor, koncern Ivice Todorića postat će time šesta najveća tvrtka u Srednjoj Europi.

S ukupnim prihodima od 6,2 milijarde eura Agrokor bi s Mercatorom na rang-listi 500 najvećih tvrtki Srednje Europe, koju izrađuje Deloitte, tako sa 18. mjesta napredovao za 12 mjesta. Agrokor bez Mercatora ima prihode od 3,6 milijardi eura, a Mercator s prihodima od 2,64 milijarde eura na toj je rang-listi na 35. mjestu.

Ujedinjeni, Agrokor i Mercator na rang-listi najvećih kompanija Srednje Europe sa šestog mjesta tako bi zbacili poljsku energetsku tvrtku PGE, koja ima prihode od 4,9 milijardi eura, a iza sebe bi ostavili i poljski Fiat (4,5 milijardi eura).  Od Agrokora, koji bi kupio Mercator, u Srednjoj Europi bi tako bilo samo pet većih kompanija po prihodima. Na broju jedan je poljska energetska kompanija PKN Orlen s prihodima od 15,6 milijardi eura, slijedi je mađarski MOL s prihodima od 11,4 milijarde eura.

Na trećem je mjestu najvećih u Srednjoj Europi češka energetska kompanija ČEZ s prihodima od 7,4 milijarde eura, a na četvrtom mjestu češki proizvođač automobila Škoda (7,1 milijardu eura). Na petom mjestu te rang-liste ukrajinska je energetska kompanija Naftogaz, s prihodima od 6,8 milijardi eura.

Spojeni Agrokor i Mercator među prvih deset najvećih kompanija u Srednjoj Europi bili bi jedina tvrtka iz potrošačkog sektora pa bi tako postali najveća kompanija iz tog sektora u Srednjoj Europi.  Prva sljedeća kompanija iz tog sektora bile bi Ukrajinske željeznice s prihodima od 4,1 milijardu eura.  Agrokorova maloprodaja prema Deloitteu u 2009. godini bila je najveći maloprodajni lanac u regiji Adria, s prihodima od 2,67 milijardi eura.

Prema toj rang-listi broj dva u regiji Adria je Mercator s prihodima od 2,67 milijardi eura. Treći maloprodajni lanac u regiji Adria srbijanski je trgovački lanac Delta Maxi s prihodima nešto većim od milijardu eura. Spajanjem maloprodaje Agrokora, koju čine Konzum u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, Tisak, srbijanska Idea i bosanski TPDC, s Mercatorom nastao bi tako regionalni maloprodajni div s prihodima od 5,31 milijardu eura, kojem ne bi bilo premca ne samo u regiji Adria nego i u Srednjoj Europi.

Konzum je s prihodima od 1,54 milijarde eura vodeći trgovački lanac i u Hrvatskoj, a prema Deloitteovim podacima iz 2009. godine na toj ljestvici Mercator-H bio je na četvrtom mjestu. S akvizicijom Mercatora Konzum bi tako učvrstio svoju vodeću poziciju na hrvatskom tržištu ispred glavnih konkurenata Plodina i Metroa.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 56

CH
chemica
21:33 05.04.2011.

Možda će i biti šesta po veličini, ali koja će biti po zaduženosti? Sve što je Todorić stvorio, počiva na kreditima. Bilo EBRD-a ili zločinačke HDZ-ovske vlade koja mu je devedesetih omogućila da otplaćuje sve te dionice do dvije tisuće i dvadesete godine. Stvorio ga HDZ, samo da i ne propadne s njim.

OB
-obrisani-
21:43 05.04.2011.

dabi je vgrabi vele zagorci-mene tu interesira zakaj nije bohutinski tu napisav kolika je neto dobit merkatora a kolika od todorica, kad se sve oduzme: dug, kamati i \"ratna kasa\", ono kaj ostaje to je neto dobit prije oporezivanja- kolika je ona???????????? dali je 00000 ili koliko????????????????????

DU
Deleted user
21:15 05.04.2011.

Nije mi baš jasna računica gore odnosno u žiži bankarskog interesa je prodati cca 23 % udio u Mercatoru koji ima Pivovarna Laško nakon što se Janša-Šrot struja u slov. pol. areni svojedobno \"preigrala\" odnosno u slijepoj želji Janše da se najuri sve što smrdi po crvenim i da se što više medija podjarmi, Šrot je via PL izašao izvan gabarita pivarskog posla i upao u goleme neprilike kasnije. Zaboravimo kako je bilo i konstatirajmo da se pravi računica bez krčmara odnosno jako je dug put od 23 % dionica do kontrolnog paketa. S 23 % Todorić nema ni tzv. jaku poziciju (prag je 25 %) velikog dioničara. Pa mi ostaje maglovito na što se cilja gornjim spajanjima kad evidentno ima još oho-ho puta ispred Todorića dok zavlada Mercatorom u smislu kojeg imputira gornji članak. Tek onda, kad bude imao kontrolni paket Mercatora, mogu se vršiti takva repozicioniranja kompanija u tzv. drugoj Europi... Za sada još nije 100 % sigurno ni da će se Todorić preko Unicredita dočepati i tih 23 % dionica, zar ne?