Za osam do deset dana Zračna luka Zagreb imat će izrađen prijedlog novog cjenika aerodromskih usluga koje će biti niže od dosadašnjih.
Stižu EasyJet i Ryanair
Zagrebački je aerodrom, naime, po cijenama tih usluga među skupljim zračnim lukama u regiji, odnosno u gornjoj je polovici. Rezanje tih cijena prva je zadaća Tončija Peovića, novoga direktora Zračne luke Zagreb, kako bi privukao što više niskotarifnih aviokompanija na zagrebački aerodrom. Već je razgovarao s predstavnicima EasyJeta i Ryanaira i očekuje da bi niskotarifne aviokompanije mogle otvoriti do desetak novih linija u Zagrebu što će omogućiti znatno jeftinije letove.
– Jasno, moramo paziti na to da se novim cjenikom ne naruši naš prihod, ali i niskotarifnim kompanijama ponuditi poticaje, odnosno s njima podijeliti rizik otvaranja novih linija. Također, moramo sve učiniti da ne naštetimo avioprijevoznicima koji već godinama lete na linijama koje bi ponudile i niskobudžetne aviokompanije – objasnio je Peović.
Uvest će se i sustav destimulacija, nastavio je, za one aviokompanije koje se aerodromom koriste kada je on najopterećeniji. Novi cjenik treba prihvatiti Agencija za civilno zrakoplovstvo, a Peović kaže kako aviokompanije već sada planiraju svoje linije za 2010. godinu, pa što prije treba uspostaviti i prihvatiti novi cjenik. Peović je sastavio dva tima zadužena za izradu cjenika koji će se odnositi na putničke pristojbe, prihvat i otpremu zrakoplova...
Monopol
Aerodromi pak koji imaju više od dva milijuna putnika, u koje spada i ZLZ, moraju razbiti monopol u prihvatu i otpremi zrakoplova i putnika te osigurati da taj posao obavljaju barem dva operatera. U Hrvatskoj ni u jednoj zračnoj luci taj monopol još nije razbijen, ali to će morati učiniti do iduće godine.
Upravo je cijenom aerodromskih usluga, putničkih pristojba i sl. određena zračna luka konkurentna i o tome ovisi koliko će prijevoznika privući. Croatia Airlines, nacionalni zračni prijevoznik, za mandata bivšega direktora Boška Matkovića žalila se kako su cijene aerodromskih usluga previsoke i tražila je da budu niže.
Direktor Peović pak najavio je da će njegov cjenik biti transparentan i nediskriminirajući, ali da to ne znači kako će se cijene ciljano spuštati Croatia Airlinesu, odnosno da će ta kompanija biti povlaštena u odnosu prema ostalima. Svakako, najavio je još prije Tonči Peović, s Croatia Airlinesom gradit će se partnerski odnos.
Eh, da je samo problem kod vojske!. Probaj biti novotar i (istodobno) poduzetnik na bilo kojem drugom polju. Jad i tuga.....