KROVNA UDRUGA HUKA

PR agencijama se zahvaljujući udruzi otvaraju strana tržišta

Foto: Arhiv VL
PR agencijama se zahvaljujući udruzi otvaraju strana tržišta
08.12.2010.
u 11:59
HUO okuplja pojedince, pa agencije jedino preko HUKA-e mogu dobiti certifikate kvalitete nužne za ulazak na tržište EU
Pogledaj originalni članak

Hrvatski PR-ovci dobili su udrugu koja okuplja pravne osobe; 15 tvrtki koje drže 80 posto financijskog tržišta usluga u komuniciranju osnovalo je nedavno Hrvatsku udrugu komunikacijskih agencija (HUKA). Za razliku od HUO-a koji okuplja pojedince, HUKA je članica ICCO-a, međunarodne organizacije koja okuplja nacionalne udruge 1400 agencija iz 28 zemalja.

– Da bi dobile certifikat kvalitete ISO, agencije moraju biti članice udruge. Time im se otvaraju tržišta izvan Hrvatske, što je važno pri ulasku u EU – istaknula je Dijana Dešković Kobas, predsjednica udruge čiji je cilj smanjiti štetne prakse karakteristične za mlado tržište komunikacija, kakvo je hrvatsko. Svim članicama žele dati legitimitet prema standardima struke, a pomagat će i novoosnovanim agencijama.

– Svjesni smo štete koju je nanijela afera oko Fimi medije, što je jedan od primjera koliko je važno biti okupljen u udrugu koja može reagirati i aktivno komentirati sve što se događa, a vezano je uz PR – izjavio je na predstavljanju udruge Damir Jugo, član upravnog odbora HUKA-e, te napomenuo da Fimi media nije uzrok njihova okupljanja jer je ono počelo prije dvije godine.

Premda se od početka krize istodobno odvijao proces smanjenja broja zaposlenih u velikim agencijama i samozapošljavanja u malim, novoosnovanim agencijama, Dijana Dešković Kobas odnedavno primjećuje promjene nabolje.

– Od jeseni imamo pozitivne pomake; gospodarska se aktivnost polako pokreće pa se osjeća pomak u zapošljavanju – poručuje.

Kako je objasnio Mario Aunedi Medek, dopredsjednik HUKA-e, punopravne članice agencije mogu postati samo agencije sa sjedištem u Hrvatskoj, a podružnice inozemnih tvrtki imaju status pridruženih članova.

U svojstvu promatrača mogu biti i agencije iz regije koje ne posluju u Hrvatskoj. Aunedi ističe da se nakon ulaska u EU u Hrvatskoj može očekivati okrupnjivanje komunikacijskog tržišta koje nije konsolidirano, no pojačan je interes za obrazovanje i rad u PR-u.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.