poslovni uzlet

Priča o uspjehu: Tri obitelji u unosnom vinskom poslu, ulaze i u hotelski

Priča o uspjehu: Tri obitelji u unosnom vinskom poslu, ulaze i u hotelski
31.03.2014.
u 11:45
Žlahtina obitelji Toljanić iz Vrbnika na otoku Krku zasigurno je jedno od najkvalitetnijih hrvatskih vina. Obiteljski biznis proizvodnje vina pokrenut 1995. s vremenom je proširen i s cjelokupnom turističkom ponudom koja čitavi asortiman crpi iz vlastitih izvora u okvirima Poljoprivredne zadruge Gospaja.
Pogledaj originalni članak

Žlahtina obitelji Toljanić iz Vrbnika na otoku Krku zasigurno je jedno od najkvalitetnijih hrvatskih vina. Obiteljski biznis proizvodnje vina pokrenut 1995. s vremenom je proširen i s cjelokupnom turističkom ponudom koja čitavi asortiman crpi iz vlastitih izvora u okvirima Poljoprivredne zadruge Gospaja.

"Radi se o dugoj obiteljskoj tradiciji proizvodnje grožđa, vina i domaćih rakija. Mi smo velika porodična zajednica, naše tri obitelji, podižu dvadeset i jedno dijete! Vezanost uz kraj u kojem smo odrasli, razumijevanje vrlina i ograničenja prirodnih i drugih datosti, uviđanje povoljnih poslovnih prigoda u turizmu, olakšali su karijerne odluke. I nismo se prevarili: uz mukotrpan rad u polju, pažljiv i strpljiv u vinariji, okretan u trgovini i gostoljubiv i umješan u ugostiteljstvu, uspjeh nije mogao izostati. Razvijali smo se polagano ali uporno, vertikalno integrirali proizvodnju i usluge. Zadruga je za nas prirodno poslovno okruženje u kojem se svi dobro osjećamo i koja omogućuje dobar razvoj", pojašnjava pokretač ovog projekta Franjo Toljanić koji ima 11-ero djece.

Kako pojašnjavaju na Krku, razvoj Gospoje moguće je podijeliti na nekoliko etapa u kojima su dodavane nove aktivnosti. "Temelji razvoja Gospoje su u vinogradarstvu i vinarstvu uz nadgradnju u trgovini na veliko i ugostiteljstvu. Pobornici smo koncepcije "od polja do stola" koja može biti, za obiteljska gospodarstva, odgovor na pitanje kako optimalno koristiti vlastite i lokalne snage, s naglaskom na izvornost, jedinstvenost, održivost ali i otvorenost. Dakle, spoj tradicijskih vrijednosti i moderniteta, u našem slučaju bogate prirodne i kulturne baštine, glagoljaštva, žlahtine i neponovljivih krajobraznih vrijednosti nadograđenih suvremenim upravljačkim vještinama i znanjima", navodi Toljanić. 

Osnovali zadrugu

Sama Zadruga je osnovana 1995., a u tom razdoblju je grožđe iz njihovih vinograda uglavnom predavano Poljoprivrednoj zadruzi Vrbik. Vlastita vinarija podignuta je 1999. s kapacitetom od 100 hektolitara vina godišnje. S vremenom je vinarija proširivana da bi se došlo do današnje proizvodnje od 3000 hektolitara vina. Iako je prva konoba Gospoja otvorena još 1995. godine, ozbiljniji ugostiteljski iskorak napravljen je 2004. kada se kreće s kupnjom i uređenjem lokala na frekventnim lokacijama u Vrbniku. "Kako protekom vremena djelatnosti "odrastaju", mijenjaju se i prioriteti.

Za ovu godinu glavni cilj je optimizacija poslovanja. Postoje izdašne unutarnje rezerve u korištenju svih resursa, i ljudskih i materijalnih i financijskih. Uz mala ulaganja povećat ćemo ukupni prihod i ugostiteljstva i veletrgovine, prihod po zaposlenom i po prodajnom mjestu, sporije povećavati rashode od prihoda i tako stvoriti veći neto i bruto rezultat. Utvrđeno je ukupno 14 mjera s pripadajućim iznosima za investiranje i planiranim učincima. I ove bi godine, kao i prošle, trebali rasti od 25-30 posto temeljenih na kvalitativnim faktorima rasta: novim i redizajniranim uslugama i proizvodima", kaže Toljanić.U Gospoji smatraju da je njihova tvrtka dosegla granice razvoja temeljene na rastu kapaciteta i zaposlenika unutar postojećih djelatnosti.

Stoga je ova godina naglašeno okrenuta kvalitativnim faktorima rasta - hotelijerstvu. Poslije glavne sezone počinje izgradnja koncepcijskog hotela-vinotela Gospoja na prostoru sadašnjeg restorana i konobe Gospoja. "Izgradit ćemo butique hotel 4 zvjezdice s 26 soba od kojih će svaka nositi ime neke od autohtonih hrvatskih vinskih sorti, a unutarnji dizajn soba bit će vezan uz kraj iz kojeg vino dolazi. Pobornici smo strategije plavog oceana - stvarajmo potražnju tamo gdje nema ponude, maksimizirajmo prigode, minimizirajmo rizike. Istočna strana Krka ima samo jedan sezonski hotel od 10 soba, na cijelom otoku samo jedan hotel radi cijele godine. Istovremeno, Krk je najposjećeniji otok na Jadranu, najviše je gostiju i u prosjeku ostaju najduže. Vrbnik uzima samo jedan posto od svih noćenja otoka", najavljuje Franjo Toljanić. 

Najava otvorenja

Dodaje da je prema studiji izvodljivosti koju je izradio Horwath HTL, predviđeno iznadprosječno korištenje smještajnih kapaciteta od gotovo 20 postotnih bodova (64 prema 46%) u korist vinotela u odnosu na prosjek hrvatskih hotela od 4 zvjezdice. Financijska konstrukcija je zatvorena, lokacijska dobivena, u tijeku je ishođenje građevinske, a iza toga slijedi izvedbeni projekt te tenderi za izvođenje i opremanje. Projekt je prijavljen i na natječaj Ministarstva poduzetništva i obrta, a krajem lipnja će se znati da li će se preko njih moći dobiti kakva subvencija. U svakom slučaju, Toljanić je uvjeren da će na ovaj ili onaj način projekt zaživjet, a tome govori i činjenica da je već sada objavio kako je otvaranje novog hotela 1. travnja. 2016. u 13 sati. 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.