Michael O’Leary, predsjednik uprave Ryanaira, najavljuje ambiciozne planove povećanja broja putnika te vodeće europske niskotarifne aviokompanije. Prema pisanju Financial Timesa, čelnik Ryanaira broj putnika godišnje planira povećati sa 70 milijuna na 130 milijuna u sljedećih deset godina te će i u skladu s time svoju avionsku flotu proširiti sa 300 novih aviona.
Novi zrakoplovi od 2015.
Dok je Ryanairova ekspanzija proteklih godina bila fokusirana na Italiju i Španjolsku, a O’Leary sada vidi velike mogućnosti za rast tvrtkina poslovanja u Skandinaviji i istočnoj Europi. O’Leary je za FT izjavio da će Ryanair preuzeti mnogo novih aviona između 2015. i 2021. godine, o čemu već pregovara s američkim, kineskim i ruskim proizvođačima aviona nakon što je njegova aviokompanija u prošlom desetljeću imala ekspanziju poslovanja.
Cilj 130 milijuna putnika
O’Leary ističe da će avione kupiti po niskim cijenama. Analitičari su sumnjičavi može li Ryanair postići dogovor o povoljnijoj cijeni aviona s vodećim proizvođačima, američkim Boeingom i europskim Airbusom. Smatraju da bi dalja ekspanzija narušila profitabilnost Ryanaira, koji u svojoj floti ima isključivo Boeingove avione, pogotovu ako bi se, kako kaže O’Leary, povećali operativni troškovi kada bi tvrtka kupila avion od drugog proizvođača. Ryanair o kupnji 200 do 300 aviona pregovara s američkim Boeingom, kineskim Comacom i ruskim Irkutom, čime bi flotu povećao sa 300 na 500 aviona. Neki stari avioni bili bi zamijenjeni novima i kompanija bi time povećala broj putnika. S ukupno 130 milijuna putnika, piše FT, Ryanair bi konsolidirao svoju poziciju jedne od najvećih aviokompanija.
Najveća europska aviokompanija prema prihodima Lufthansa u 2010. prevezla je 91 milijun putnika, a američki niskotarifni avioprijevoznik Southwest Airlines 88 milijuna putnika.
O’Leary kaže da potražnja za niskotarifnim letovima u “otežanom ekonomskom okruženju” znači da bi Ryanair nastavio povećavati tržišni udjel na kraćim europskim rutama na račun velikih aviokompanija, njemačke Lufthanse i britanskog British Airwaysa.
Irski Ryanair lanjsku je godinu završio s dobiti unatoč višim cijenama goriva, a zbog povećanja prometa i cijena karata. Neto dobit kompanije iznosila je 305,3 milijuna eura. Operativni je prihod 2,98 milijardi eura.