RAT CIJENAMA Druga strana bespoštedne tržišne utakmice

Jeftini proizvodi samo su dobar marketinški štos

18.09.2008.
u 20:04
Pogledaj originalni članak

Veliki trgovački lanci uvijek misle na svoj profit, pa čak i onda kada se čini da im je jedini cilj da kupci kupe najjeftiniji proizvod. U tome nema niša čudno ni loše jer samo zadovoljan kupac ponovno kupuje, a to je najbolji način da se poveća profit.

Marketinški stručnjak Kamilo Antolović ističe da je igranje na nisku cijenu stara marketinška mudrost koja uvijek dobro prolazi kod potrošača.

– Stara marketinška teza glasi da nema tog kupca koji se neće slomiti za jednu lipu – ističe Antolović te dodaje da je Hrvatska pogodno tlo za takav pristup.

Upozorava potrošače da trgovački lanci reklamiraju nekoliko jeftinih proizvoda koji služe kao mamac za dolazak u supermarket.

– To su stari trgovački štosovi. Svatko zna da kupac, kada ide u supermarket, planira kupiti pet proizvoda, a onda ih kupi 15. A ostali proizvodi se prodaju po standardnoj marži – objašnjava Antolović te dodaje da trgovački lanci u Hrvatskoj uglavnom komuniciraju s tržištem tako što oglašavaju jeftine proizvode.

A to u Hrvatskoj “pali” jer je u nas prisutan potrošački mentalitet u kojem se ide debelo preko svojih mogućnosti. Stoga nije čudno što se gleda na svaku lipu.

Osim toga, objašnjava Antolović, nema tradicionalne vjernosti nekom proizvodu ili pak trgovačkom lancu.

Moguće su i različite manipulacije jer se potrošači povode samo za niskom cijenom, a manje razmišljaju o kvaliteti proizvoda.

– U zemljama s razvijenim tržištem kupci gledaju na kvalitetu proizvod – naglašava Antolović te zaključuje da beskonačan rat cijenama proizvoda dugoročno šteti poduzećima jer ostaju bez sredstava za razvoj. A to onda šteti i potrošačima jer na tržište dolaze proizvodi slabije kvalitete.

Pogledajte na vecernji.hr