Novi pothvat

Grmljavina Buxtehudeovih preludija koji su očarali i Bacha

Foto: PIXSELL
Grmljavina Buxtehudeovih preludija koji su očarali i Bacha
12.11.2012.
u 16:26
Bilo je dovoljno čuti samo tih veličanstvenih šest Buxtehudeovih preludija, koje su svaki po tri na ovom drugom koncertu ciklusa odsvirali Mašić i Knešaurek, da bi se stekla jasna slika o izvornosti i veličini tog genija
Pogledaj originalni članak

Bio je to uistinu poseban i trijumfalan trenutak kada su u nedjelju navečer orguljaši Pavao Mašić i Ante Knešaurek sišli s kora i prošetali od portala do oltara bazilike Srca Isusova u Zagrebu.

Špalir ovacija

Svoju ozarenost netom odsviranom glazbom pronijeli su čvrstim i ponosnim korakom kroz špalir aplauza i ovacija koje su ih pratile dužinom cijele velike crkve iz klupa ispunjenih do posljednjeg mjesta.

Tako je tijekom dviju prošlih sezona bivalo na kraju koncerata na kojima su odsvirali čitav opus za orgulje Johanna Sebastiana Bacha, a tako je i u ovoj sezoni, kada jednom mjesečno s kora u Palmotićevoj u Zagrebu obogaćuju orguljaškim skladbama Dietricha Buxtehudea (1637. - 1707.).

Zbog tog se majstora mladi, tada dvadesetogodišnji Bach, 1705. otputio u Lübeck gdje je, umjesto mjesec dana, koliko mu je za putovanje odobrio tadašnji poslodavac u Arnstadtu, ostao četiri mjeseca.

Nakon pothvata s Bachovim opusom, za koji su nagrađeni Nagradom Milka Trnina, najmarljiviji, a sada već slobodno možemo reći i najvirtuozniji zagrebački orguljaši jednom mjesečno sami sebi i svima nama koji ih zadivljeno slušamo demonstriraju i objašnjavaju vrlo sistematski, suvereno, kompetentno i s velikom posvećenošću što je to mladog Johanna Sebastiana fasciniralo kod Buxtehudea.

Bilo je dovoljno čuti samo tih veličanstvenih šest Buxtehudeovih preludija, koje su svaki po tri na ovom drugom koncertu ciklusa odsvirali Mašić i Knešaurek, da bi se stekla jasna slika o izvornosti i veličini tog genija bez presedana u povijesti glazbe za orgulje.

Orguljaško hodočašće

Tolika inventivnost, majstorsko vladanje harmonijom i polifonijom, fantastična grmljavina improvizacija koje se smjenjuju s najstrože provedenim studijama kontrapunkta, sve su to gradivni elementi Buxtehudeovih zvučnih katedrala koje su bile dostojan i nadahnjujući uzor mladom Bachu.

Ovim novim ciklusom Mašić i Knešaurek daju neprocjenjiv doprinos glazbenoj kulturi Zagreba, a sljedeće orguljaško hodočašće Bachovim tragom k Buxtehudeu u Lübeck na programu je sljedećeg mjeseca – 16. prosinca.

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.