Kada je prije šest godina pokrenut portal Vizkultura, kaže nam urednik Ivan Dorotić, željeli su pokrenuti nešto što do tada na sceni nije postojalo. Kulturno-umjetnički krugovi uvijek su djelovali pomalo zatvoreno, komunicirajući međusobno stručnim diskursom koji nije toliko razumljiv široj javnosti. Postojao je i problem komunikacije i među samim akterima scene – dizajneri nisu znali što rade arhitekti, a arhitekti nisu znali što rade ostali umjetnici. – Htjeli smo stvoriti neki medij koji će okupljati sve na sceni i pokrivati sve naše sfere interesa, i arhitekturu, dizajn, fotografiju, ali i ostale vizualne umjetnosti. I dogodilo se to da smo postali mjesto gdje se i šira javnost i novinari i predstavnici medija informiraju o temama vezanim za kulturu – zadovoljno tvrdi Dorotić.
Nekomercijalni projekt
Na svoj je peti rođendan, prošle godine, uredništvo Vizkulture u kojem, osim Dorotića, sjede još Maja Bosnić i Jelena Pašić, počelo razmišljati kako da proslave svoju obljetnicu. Dugo su o tome razmišljali i naposljetku su se odlučili upustiti u pothvat objavljivanja nulte, prve i posljednje publikacije Vizkulture u obliku magazina. Svih tisuću primjeraka tog raskošnog izdanja na 250 stranica razgrabljeno je već na promociji! – To je stvarno bilo testiranje utopije i jedan sasvim nekomercijalan projekt. Htjeli smo magazin koji se neće prodavati i znali smo da na taj način možemo pristupiti svojim suradnicima koji su stvarali sadržaj, ali i potencijalnim partnerima koji su se bavili papirom i tiskom. Nismo imali nijedno ograničenje, ni financijsko ni vremensko ni ograničenje količine. Tako smo dobili predivnu slobodu, jer su nam svi pristali doprinijeti svojim entuzijazmom, angažmanom, fotkama, ilustracijama i tekstovima... ali istovremeno smo uložili užasno velik trud da stvorimo nešto što će nama ostati kao neko nasljeđe, neki testament vremena – kaže Dorotić. Uredničkom se timu za Vizkulturin magazin pridružila dugogodišnja suradnica Maja Marković, autori intervjua i tekstova u magazinu neki su od dosadašnjih Vizkulturinih suradnika i suradnica kao što su Dominko Blažević, Frane Dumandžić, Antonija Eremut Erceg, Marko Golub, Bojan Krištofić, Srđan Sandić i Saša Šimpraga. Za autorske fotografije koje prate tekstove u magazinu zaslužno je čak deset fotografkinja sa suvremene hrvatske scene, a kolektiv NJI3 koji čine Tessa Bachrach Krištofić, Franka Tretinjak i Dina Milovčić dao je ovom magazinu dizajnerski pečat. Zanimljiv detalj, koji neće svi primijetiti, jest i da je sve do jednog slova djelo hrvatskih dizajnera. Tri su varijante naslovnice, tri različita slova V koja označavaju ujedno i Vizkulturu i broj pet – za peti rođendan – osmislila trojica hrvatskih tipografa: Nikola Đurek, Marko Hrastovec i Hrvoje Živčić. Oni su i autori svih fontova koji su korišteni u publikaciji.
Platforma za sve generacije
Vizkultura je kroz godine postala više od portala posvećenog vizualnoj umjetnosti, postala je platforma preko koje će se profilirati umjetnici, preko koje će agencije i klijenti tražiti dizajnere i ilustratore.
– Nama je to super jer znamo da smo na taj način beskrajno važni za scenu i možemo pratiti rast naših suradnika kroz Vizkulturu, nekih koji su kod nas počeli kao studenti i nevjerojatno napredovali. Želimo biti platforma koja će omogućiti i mladim i starijim talentiranim ljudima da pokažu svoje talente i projekte. S druge strane, oni znaju da kod nas neće biti ograničeni ni na koji način. Otkad smo počeli s radom, unatoč smanjivanju ulaganja u kulturu, čini mi se da je naša scena zbilja procvala. Toliko je dobrih inicijativa, kolektiva, umjetnika, i to nam daje jako puno sadržaja s kojim možemo raditi i zato je naš posao nevjerojatno zahvalan – zaključio je Ivan Dorotić.